Den korrumperade snuten

Originaltitel: Bad Lieutenant
Regissör:Abel Ferrara
Utgivningsår:1992

Om Den korrumperade snuten:

En polis är fullständigt nergången, och det kan egentligen bara sluta på ett sätt. Han sniffar kokain, röker brunt heroin, injicerar heroin och röker crack, förutom att han dricker sprit under tjänsteutövning. Han köper prostituerade och stjäl pengar från brottslingar, som han sen låter sticka. Han spelar bort pengar som han inte har. Det finns inget hopp, och han är ett fullständigt kräk...
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: R'Xmas
Regissör: Abel Ferrara
År: 2001
R'Xmas

Harvey Keitel, Brian McElroy, Frank Acciarito, Peggy Gormley, Victor Argo, Vincent Laresca, Eddie Daniels, Frankie Thorn, Victoria Bastel, Bianca Hunter, Zoë Lund

Abel Ferrara, Zoë Lund, Paul Calderon, Victor Argo

Drama, Kriminalare

Recension Den korrumperade snuten

- peterneal skriver:
Den korrumperade snuten är en väldigt mörk och skitig film som sagt men jag känner här att den misslyckas en aning i sitt avseende. Jag bedömer filmer bland annat utifrån hur pass lyckade de är i sin avsikt, för att återgå till Violent Cop som är en så extremt lik film kan jag säga på en gång att där Violent Cop frossar i våld är så faktiskt inte fallet i Den korrumperade snuten vilket man verkligen...

Recension av Den korrumperade snuten - Läs hela!

Diskussioner om Den korrumperade snuten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den korrumperade snuten (96 st)
Engravadlax (Anmäl)   22:18 18/4
Rätt kasst skriven egentligen.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Gadwin (Anmäl)   14/4 2017
Jag gillar misären, men någonstans måste de kunna ha tänkt en bättre och mer genomtänkt handling än sådär.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Kultklassiker!
kanemura (Anmäl)   1/5 2016
Jag tycker den är gräslig men det beror mer på att jag inte gillar/förstår stilen. Säkert bra om man gillar sånt här och absolut välspelad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den korrumperade snuten