Den långa flykten

Originaltitel: Watership Down
Regissör:Martin Rosen
Utgivningsår:1978

Om Den långa flykten:

Tecknad film som bygger på Richard Adams bästsäljare om en kaninfamilj som letar efter ett tryggt ställe att bo på och möter många faror på vägen.

Titel: Brisby och NIMHs hemlighet
Originaltitel: Animal Farm
Regissör: John Halas, Joy Batchelor
År: 1954
Djuren gör revolt

John Hurt (röst), Richard Briers (röst), Michael Graham Cox (röst), John Bennett (röst), Ralph Richardson (röst), Simon Cadell (röst), Denholm Elliott (röst)

Martin Rosen

Drama, Animerad, Familjefilm, Fantasy

Storbritannien

Recension Den långa flykten

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Jag köpte den här filmen på DVD för några år sen och när jag såg den första gången så tyckte jag att den var väldigt spännande samtidigt som den var väldigt sorglig och ångestframkallande. Jag tyckte faktiskt att den var så pass ångestframkallande att jag inte hade någon större lust att se om den så därför gjorde jag mig av med DVD:n.

Recension av Den långa flykten - Läs hela!

Diskussioner om Den långa flykten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den långa flykten (209 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/9 2017
Nu har jag precis sett om filmen för första gången på några år och dessutom på Blu-ray och jag måste faktiskt säga att filmen är betydligt mer sorglig och ångestframkallande än jag kom ihåg att den var.
Pingstpastorn (Anmäl)   8/8 2017
Det här måste vara den sorgligaste tecknade filmen jag sett.
fattyfinger (Anmäl)   30/4 2017
Barntrauma. Var för liten för mitt eget bästa när jag såg den här för första gången. Var knappt läskunnig och hängde inte med i undertexterna, fick liksom gissa mig till om vad som försegick. Otäckt som fan. Hade svårt att lyssna på Art Garfunkle's Bright Eyes i flera år efteråt, den triggade igång ångest. Såhär på äldre dagar tycker jag att det är en vacker film. Grinar som en småunge i slutet - varje gång.
Jamesa (Anmäl)   16/3 2017
Minns den från det att man var liten. Det häftigaste då var att det var en tecknad långfilm på tv ! Svältfödd som man var...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den långa flykten