Den lilla flickan i huset vid vägens slut

Originaltitel: The Little Girl Who Lives Down the Lane
Regissör:Nicolas Gessner
Utgivningsår:1976

Om Den lilla flickan i huset vid vägens slut:

Den unga, intelligenta flickan Rynn lämnas att leva ensam när fadern dör. Hon är fast besluten om att leva själv och klara uppväxten utan någon vuxen. Hon bor ensam i en villa i utkanten av stan och får kämpa med att dölja att hon faktiskt är helt ensam.

Titel: Rösten från andra sidan
Originaltitel: Don't Look Now
Regissör: Nicolas Roeg
År: 1973
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Rösten från andra sidan
Titel: Winsor McCay, the Famous Cartoonist of the N.Y. Herald and His Moving Comics
Originaltitel: Winsor McCay, the Famous Cartoonist of the N.Y. Herald and His Moving Comics
Regissör: Winsor McCay, J Stuart Blackton

Martin Sheen, Jodie Foster, Scott Jacoby, Mort Shuman, Alexis Smith

Laird Koenig

Drama, Thriller, Mysterium

Kanada, USA, Frankrike
Diskussioner om Den lilla flickan i huset vid vägens slut  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den lilla flickan i huset vid vägens slut (58 st)
dannemoller (Anmäl)   12:41 19/5
Någon skräckfilm kan man inte kalla "The Little Girl etc.", trots att den till viss del marknadsförts på det sättet, men den är olustig på många nivåer, även om det finns inslag av mörk komedi och en fin berättelse om tonårskärlek i botten. Martin Sheen är genuint obehaglig i sin roll, men den som imponerar mest är Jodie Foster som 13 år gammal gör en nyanserad och mångbottnad insats i huvudrollen.
haajen (Anmäl)   3/4 2018
En skruvad version av Pippi Långstrump, underhållande med en helt outstanding Foster i centrum.
ShenLong (Anmäl)   24/5 2017
altså jodie foster är en fröjd att se som barn. jäklar sicken talang hon var
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Väldigt bra och välgjord kultklassiker med väldigt bra skådespelare. Jag kanske har konstig humor men jag tycker faktiskt att filmen snarare är rolig än spännande och otäck. Visst är den lite spännande men humorn har ändå övertaget.
Len Widleheyt (Anmäl)   25/10 2015
Mest ett drama med rysarinslag. 70-talskänslan är stark och filmen är välgjord. Lågmäld spänning nästan hela tiden. En fröjd att se Jodie Foster och spänningen mellan henne och Martin Sheen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den lilla flickan i huset vid vägens slut