Den man älskar

Originaltitel: Den man älskar
Regissör:Åke Sandgren
Utgivningsår:2007

Om Den man älskar:

Den man älskar handlar om Alf, en fiskhandlare med egen butik som lever ett lyckligt liv tillsammans med Lena. Alf känner dock att han blir jämförd med Lenas tidigare man, trots att han vet att han gör Lena lycklig och att de har ett bra liv. När Lenas ex-man Hannes plötsligt dyker upp i deras liv igen ställs allt på sin spets.
Se filmen på CDON

Regissör: Tony Goldwyn
År: 1999
Genre: Drama, Romantik
A Walk on the Moon

Rolf Lassgård, Jonas Karlsson, Lena B Nilsson, Gustaf Hammarsten, Mats Blomgren, Camilla Larsson, Sofia Ledarp, Gunilla Johansson

Kim Fupz Aakeson

Drama

Sverige
Diskussioner om Den man älskar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den man älskar (77 st)
hardcore (Anmäl)   12/7 2018
Skådespeleriet är mycket bra av samtliga huvudrollsinnehavare, i synnehet Sofia Ledarp som jag tror fick guldbagge i sin insats. Men filmen problem är att den blir inte riktigt trovärdig när tjejen börjar fatta känslor för sin föredetta man igen som i år och dagar slått henne halvt fördärvad efter han nyligen kommit ut från fängelset för just kvinnomisshandel mot henne.
gjoob (Anmäl)   29/7 2017
Väldigt sorglig men ganska gripande historia som dock inte känns helt färdig. Som tidigare påpekats här, borde man ha fördjupat karaktärernas relationer så man kunde förstå deras handlingar lite bättre. Nu känns det ibland lite tunt, men som helhet blir det ändå en stabil trea.
larsen1976 (Anmäl)   16/3 2017
Stark film och har en hel del oväntande svängningar.... Jonas Karlsson och Lassgård briljerar.
Gigi1943 (Anmäl)   12/1 2014
Att jag ger denna film så högt poäng (gav den lägre första gången jag såg den) beror på de himla bra skådisarna, de skulle ha pris alla tre (för det var ju egentligen bara Lassgård, Ledarp och Karlsson som figurerade). I TV-tidningen stod det varken Lassgård eller Karlsson däremot Gustaf H som jag inte ens upptäckte!!! Sånt retar mig, det är verkligen vilseledande. Filmen är klart otäck!
Ve72 (Anmäl)   25/8 2012
En bra story men är aningen för seg för mig. Lämnar en hel del frågor efter sig, såsom tex varför deras relation är så stark. Bra skådespeleri såklart med dessa skådisar men det blir för drygt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den man älskar