Den osynlige mannen

Originaltitel: Memoirs of An Invisible Man
Regissör:John Carpenter
Utgivningsår:1992

Om Den osynlige mannen:

Du har aldrig inte sett något liknande... Chase drabbas nämligen här av problemet att bli osynlig. Visserligen kan det ha sina poänger och CIA ser sin chans att få en toppagent - men särskilt kul är det inte när man just träffat kvinnan i stt liv.

Titel: Hollow Man
Regissör: Danny DeVito
År: 1987
Genre: Komedi, Kriminalare
Släng morsan av tåget

Sam Neill, Chevy Chase, Daryl Hannah, Stephen Tobolowsky, Michael McKean, Jim Norton, Pat Skipper, Richard Epcar, Gregory Paul Martin, Patricia Heaton

Robert Collector, Dana Olsen, William Goldman

Komedi, Romantik, Thriller, Science Fiction

Frankrike, USA
Med i listor: Den osynliga mannen (eller kvinnan)
Diskussioner om Den osynlige mannen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den osynlige mannen (88 st)
JanneN (Anmäl)   22/10 2015
Både Sam Neill, Chevy Chase och Daryl Hannah var jättebra i den här filmen, (Daryl Hannah är både snygg och bra skådis). Sedan är det bra att se HELA filmen - om man skall ge betyg!
martin eden (Anmäl)   28/12 2014
[rek. 2] Jag påpekade för min kamrat SOLIDUS när vi såg denna att OSYNLIGMANNENFILMER blivit en speciell genre i sig och att Carpenter verkligen lyckas möta alla dessa krav och lite där till. Detta är en underbar film med fantastiska effekter full med referenser till tidigare filmer i denna "genre". Ett bra manus som balansrar humor och allvar, en Chevy Chase i toppform, fin regi och mest av allt underbara specialeffekter, RIKTIGA specialeffekter och ingen jävla CGI!!! Gillar även noir-elementen, flasbackstrukturen osv. Jag gillar den!! Mycket bra! 4.
Krille80 (Anmäl)   2/11 2014
John Carpenters "ljusaste" film är en lyckad dramakomedi med drag av spänning där han lyckats placera tre bra skådespelare; Chevy Chase, duktig som den osynlige Nick Halloway, Daryl Hannah och den australienske skådespelaren Sam Niell, som året därpå (1993) slog igenom med dunder och brak i Steven Spielbergs "Jurassic Park". Snygga effekter. 3+
ziferN (Anmäl)   13/5 2014
Charmigt och underhållande men inte direkt roligt, i och med att filmen klassas som en komedi. Inte heller precis en av Carpenters vassare filmer, samt så saknade jag Carpenters klassiska synth-soundtrack. Men ändå, den fungerade som underhållning för stunden och Chevy Chase är som vanligt sevärd.
ClintanTheKing (Anmäl)   8/4 2014
Trots att det är underhållande och en kul idé så är detta utan tvekan en av Carpenters svagaste rullar. Tror inte den håller att se mer än en gång. Det där typiska Carpenter-soundtracket saknades också.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den osynlige mannen