Den siste actionhjälten

Originaltitel: Last Action Hero
Regissör:John McTiernan
Utgivningsår:1993

Om Den siste actionhjälten:

Unge Danny Madigan är en stor beundrare av actionhjälten Jack Slater som spelas av Arnold Schwarzenegger. Danny får en magisk biljett och hamnar därmed i en Jack Slaters filmvärld.

Titel: Rocketeer
Regissör: Nikolaj Arcel
År: 2017
Genre: Action, Äventyr, Western, Skräck, Science Fiction, Fantasy
The Dark Tower

Austin O'Brien, Arnold Schwarzenegger, Charles Dance, Art Carney, F Murray Abraham, Tom Noonan, Frank McRae, Robert Prosky, Anthony Quinn, Mercedes Ruehl, Bridgette Wilson, Ian McKellen, Joan Plowright, Ryan Todd, Angie Everhart, Karen Duffy

David Arnott, Shane Black

Komedi, Action, Äventyr, Fantasy

Recension Den siste actionhjälten

- RasmusOrsén sätter betyg 3 och skriver:
En spännande actionkomedi av John McTiernan med Arnold Schwarzenegger i huvudrollen. En historia om skillnaden mellan fantasi och verklighet och en beskrivning på hur världen skulle se ut om det hela bara var en enda lång actionrulle. Danny Madigan (Austin O'Brien) är en ung pojke som spenderar all sin fritid och mer därtill på en biograf. I brist på vänner så ägnar han sig åt att se på film och...

Recension av Den siste actionhjälten - Läs hela!

Diskussioner om Den siste actionhjälten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den siste actionhjälten (378 st)
martin eden (Anmäl)   06:48 27/6
En ganska mysig film som både hyllning till och parodi på actionfilmer, vilket är en ganska svår balans och som jag tycker man här lyckas med förvånande väl. Filmen är full av härliga cameos och metaelement, men är i grund och botten en ganska stereotyp actionfilm. Filmen är underhållande, men när man tänker på den potential som finns här blir man vid eftertanke lite besviken över att man inte gjorde mer av det. Filmen känns påkostad och effekterna är väldigt fina. Det är dock tydligt att filmens primära funktion är att vara just en sådan actionfilm som man hyllar och parodierar. Bra! 3.
Starkbröl (Anmäl)   13:20 15/4
Nej, nej. Lite roligt meta-grepp iofs.
Stan (Anmäl)   19:51 17/3
sjukt underskattad. 2 timmar fartfylld, välgjord action. mycket humor, meta och kanske arnolds bästa mest välspelade roll. han får visa sin karisma och breda register här.
fisk0 (Anmäl)   03:53 10/3
Osäker på om jag såg den när den kom, hade åtminstone inga minnen av större delen av filmen. Den mötte, men överträffade inte förväntningarna, underhållande men kunde absolut ha varit mer. En 3:a förtjänar den ändå, och när det kommer till actionfilmsparodier har jag väl inte sett någon jag tycker gjort konceptet bättre.
Rai (Anmäl)   3/1 2018
Den här filmen är ju klar underhållande och jag tror att tanken med filmen att den ska vara små töntig, precis som filmen är...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den siste actionhjälten