Den siste scouten

Originaltitel: The Last Boy Scout
Regissör:Tony Scott
Utgivningsår:1991

Om Den siste scouten:

Två föredettingar - stjärnsnuten Willis som förlorat jobbet och det före detta quarterback-esset Wayons som anklagats för bl a knarkbrott - slår sig ihop ijakten på en mördare. Det visar sig att de petat i ett riktigt getingbo och för att överleva får de ständigt vara redo...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Rowdy Herrington
År: 1993
Genre: Action, Thriller, Mysterium
Striking Distance

Bruce Willis, Damon Wayans, Chelsea Field, Noble Willingham, Taylor Negron, Danielle Harris, Halle Berry, Bruce McGill, Badja Djola, Kim Coates, Chelcie Ross, Joe Santos, Clarence Felder

Shane Black

Komedi, Action, Thriller, Mysterium

Med i listor: Amerikansk fotboll
Diskussioner om Den siste scouten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den siste scouten (230 st)
Misslovemovie (Anmäl)   11/2 2018
Mycket action och rolig emellanåt men det blir lite för mycket av allting.
deswhip (Anmäl)   14/9 2017
Den här filmen är väldigt underhållande. Dialogen är snärtig som bara den och Bruce Willis är klockren som avdankad, alkoholiserad looserdeckare som ändå kickar ass och medans han gör det har han alltid något coolt att säga. Filmen är också i stort välgjord, bra, häftiga karaktärer och snyggt filmad. Men tyvärr brister filmen i trovärdighet och stil, kaxigheten blir i flera fall helt orealistisk, speciellt med lilljäntan och dialogen saknar liksom klass på sina ställen. Det här sänker för mig filmen från vad som kunde varit en svag fyra hela vägen ner till en stark tvåa. Lite synd men som sagt, väldigt underhållande film.
Solidus (Anmäl)   12/7 2017
Bruce Willis är född till att spela alkoholiserad och deprimerad snut/deckare med ett mörkt sinne för humor, då han är en av styrkorna med filmen. Dock känns det att "Den sista scouten" vill vara en ny "Dödligt vapen", men det lyckas man tyvärr inte. Jag gillar Tony Scott och hans intensiva actionscener och filmen bjuder på underhållning, men det känns mediokert jämfört vad vi har att jämföra med, som t.ex. "Dödligt vapen" och "Die Hard". Helt ok actionfilm, men det finns bättre.
Jaganatha (Anmäl)   12/4 2017
Filmens bästa replik fälld av Bruce Willis efter att en otäcking har knivhotat honom och sagt att han gärna vill höra honom skrika: "Play some rap music", mumlar Brucie Boy, knappt hörbart. Ha,ha!
AlbinWesley (Anmäl)   16/12 2015
Visst är det väl ett habilt hantverk, och skapligt underhållande, men jag begär mer från en enkel actionfilm ändå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den siste scouten