Den sjungande detektiven

Originaltitel: The Singing Detective
Regissör:Keith Gordon
Utgivningsår:2003

Om Den sjungande detektiven:

Den misslyckade deckarförfattaren Dan Dark ligger nerbäddad med svårartad psoriasis. Hans såriga hud återspeglar hans inre värld där hans svåra barndom, karriärmässiga misstag och misslyckade äktenskap har drivit honom till undergångens brant. Bedrar hans fru honom med den mystiske mannen från hans barndom? Planerar de att stjäla manuset som han har skrivit och gömt undan? Är läkarna runt omkring honom lika galna som de verkar, när de plötsligt brister ut i sång och dans? Eller är deras vilda beteende bara något som finns i Darks skadade psyke?
Se filmen på CDON

Regissör: Bryan Barber
År: 2006
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik
Idlewild

Robert Downey Jr, Robin Wright, Mel Gibson, Jeremy Northam, Katie Holmes, Adrien Brody, Jon Polito, Carla Gugino, Saul Rubinek, Alfre Woodard, Amy Aquino, David Dorfman, Andy Umberger, Eddie Jones

Dennis Potter

Drama, Komedi, Kriminalare, Musikal, Mysterium

Recension Den sjungande detektiven

- mclind sätter betyg 3 och skriver:
Dan Dark är en halvlyckad författare av hårdkokta deckare i samma stil som Raymond Chandler. Dark har en hudsjukdom som gör att är sängliggande på sjukhus där hans tid går åt till att blanda hallucinationer och vilda drömmar med verkligheten. Eller är det verkligheten som är förvriden? Det här är en annorlunda film med klara referenser till andra avantgarde-filmskapare som David Lynch eller möjligen...

Recension av Den sjungande detektiven - Läs hela!

Diskussioner om Den sjungande detektiven  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den sjungande detektiven (57 st)
wasteoftime (Anmäl)   13/4 2018
Alltså, vad är det här för mög? Det finns vissa enstaka scener som är lite småkul/intressanta, och en viss potential finns det väl, i alla fall i filmens travande inledning. Men det går snabbt utför. Nä, det här är bara ett mischmasch utav dret. 11,2 på SH-skalan.
NoWireHangers (Anmäl)   11/7 2016
Var det meningen att det skulle va roligt? Spännande? Gripande? Svårt att säga. Det var iaf inget av det. Bara flummigt, pretentiöst och olidligt segt. Jag satt mest och väntade på att den skulle ta slut.
Krille80 (Anmäl)   14/12 2014
När man som mig har sett massor av film blir man väldigt glad när filmer som denna dyker upp. Detta är en skön och skruvad film där jag främst njuter av alla kända skådisar som gör riktigt bra rollprestationer i helsköna karaktärer. Musiken är väldigt bra och dessutom får man se Mel Gibson som man aldrig sett honom förr. 4-
RunRiot (Anmäl)   16/5 2014
Flummigaste jag sett på länge. Tyvärr var inte de intressanta delarna så centrala verkade det som. Downey var riktigt bra. Resten var lagom trippat.
Taandborste (Anmäl)   21/10 2012
Vilket slöseri på Downey Jr. Gillade inte filmen alls!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den sjungande detektiven