Den skyldige

Originaltitel: Den skyldige
Regissör:Gustav Möller
Utgivningsår:2018

Om Den skyldige:

Historien handlar om kriminalaren Asger Holm, som efter att ha blivit involverad i en internutredning, förflyttats till att ta emot inkommande SOS-samtal. När en kvinna ringer och säger att hon är utsatt för en pågående kidnappning hamnar Asger i en händelsekedja som ska komma att sätta hans handlingsförmåga och omdöme på prov.

Jakob Cedergren, Jessica Dinnage (röst), Omar Shargawi (röst), Johan Olsen (röst), Jacob Lohmann (röst), Katinka Evers-Jahnsen (röst), Jeanette Lindbæk (röst), Simon Bennebjerg (röst), Laura Bro (röst), Morten Suurballe (röst), Morten Thunbo

Gustav Möller, Emil Nygaard Albertsen

Drama, Kriminalare, Thriller

The Guilty

Danmark
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Den skyldige  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den skyldige (13 st)
dafreakish (Anmäl)   21:06 17/8
Spännande även om temat gjorts förut. Snyggt att man inte får se något annat än operatören, en vinkel som skapar spänning i ovetskapen. Snudd på fyra.
Hengman (Anmäl)   15:29 6/5
Gav både mig och mitt sällskap rejält med ångest stundtals. Mao bra. Huvudpersonen ungefär som en verklighetstrogen, välspelad Gunvald.
Oskar16 (Anmäl)   22:18 23/4
Jag måste säga att det är otroligt imponerande att man med så begränsade medel har lyckats skapa en film som bokstavligen fick mig att sitta på kanten av biofotöljen. Att en film kan vara så skrämmande, brutal och gastkramande med den begränsade miljön och de få skådepelare som den har är helt makalöst. Absolut högsta betyg och jag rekommenderar den starkt!
annihilat0r (Anmäl)   22:56 6/4
Ensam i en liten biosalong en mörk kväll upplevde jag denna intensiva danska pärla. Otroligt känslomässigt engagerande. Kunde inte ha önskat mig något mer.
Jaganatha (Anmäl)   23:03 5/4
En väldigt kristen film om skuld och botgöring som ibland inte fungerar helt logiskt, men som likväl är väldigt spännande, välgjord och välspelad. Påminner inte så lite till formen om Locke från 2013. Med tanke på hur sällan vi får se danska filmer på bio, så är detta ett oerhört välkommet och originellt bidrag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den skyldige