Den stora duellen

Originaltitel: Il Grande duello
Regissör:Giancarlo Santi
Utgivningsår:1972

Om Den stora duellen:

Lee Van Cleef spelar sheriff som hjälper en oskyldigt dömd man.

Lee Van Cleef, Horst Frank, Alberto Dentice, Jess Hahn

Ernesto Gastaldi

Western

The Big Showdown

Italien, Frankrike, Västtyskland
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Den stora duellen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den stora duellen (7 st)
dudson (Anmäl)   11:50 30/3
Typisk Cleef Western som inte var någe spec. Till filmens fördel var det starka bov utbudet. the Saxons. Vidriga skurk bröder där ena massakerar en hel bunt med folk i vit kostym när han ler#) Sen den blonda fanskapet är inte mkt bättre han" Filmens svaghet är själva storyn. Annars bra skit!!
Luca Canali (Anmäl)   18/9 2016
det här är bara för sorgligt..livan är stenhård som alltid och inledningen lovar gott, här är det sw av bra snitt och med ett gyllene score på det, men sen blir det babbelwestern av det hela ja fan snudd på kostymwestern. hade jag vetat vad som väntat hade jag kunnat förbereda mig mentalt och antagligen inte surat så hårt men nu får det bli: betyg okej (44/100).
Docklands (Anmäl)   18/1 2012
Klassiskt, men ibland blev det lite långrandigt. Hård doc, men kunde vart bra mycket hårdare om man skurit ner på komiken lite.
Afflicter (Anmäl)   16/9 2011
Är det något som är bättre än allt annat i Il Grande duello är det Luis Bacalovs svepande musik (vilket Tarantino också insåg). När det kommer till spaghetti och westerns är det bara Ennio som gör det bättre. Den här filmen innehåller för övrigt det roligaste stunt jag har sett i en western.
Krantzylvania (Anmäl)   21/4 2007
Kamerapanoreringarna var ganska fula och onödiga men Van cleef är hård som granit
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den stora duellen