Den svarta madonnan

Originaltitel: Den sorte Madonna
Regissör:Lasse Spang Olsen
Utgivningsår:2007

Om Den svarta madonnan:

Den kriminella Kurt börjar komma upp i åren och skall bara göra en sista stöt innan han drar sig tillbaka. Han samlar ihop ligan och stjäler en dyrbar ikon åt en rysk samlare med smak för bryska metoder. Polisen kommer honom dock snabbt på spåren, så Kurt skickar ikonen till sin dotter som han inte har sett på länge. Det tycker varken ryssarna, ligan eller polisen vidare bra om och plötsligt är det upp till Maria att reda ut alla trådar innan någon far allvarligt illa.
Se filmen på CDON

Anders W Berthelsen, Morten Grunwald, Mia Lyhne, Nicolas Bro, Krzysztof Kiersznowski, Birthe Neumann, Tuva Novotny, Andrzej Szopa, Ole Thestrup, Miroslaw Zbrojewicz, Michael Asmussen, Jens Jørn Spottag

Lasse Spang Olsen, Nikolaj Peyk

Komedi, Kriminalare

The Black Madonna

Danmark
Diskussioner om Den svarta madonnan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den svarta madonnan (11 st)
Albion (Anmäl)   17/11 2016
Full fart och fläkt i denna lättsamma actionkomedi men som tyvärr aldrig lämnar tramsdiket. Jag har alltid gillat Tuva men börjar tycka att hon spelar med samma uttryck varje gång. Men det är ändå hon som bär detta spektakel. Betyget blir en 2;a
Krusty (Anmäl)   16/12 2015
Den började bra men blev lite för tramsig efterhand.
Goham (Anmäl)   16/9 2012
Härlig Tuva i upplyftande "strul"-film
nathaliew (Anmäl)   31/3 2010
Mycket bättre vad jag trodde den skulle vara, riktig charmig vid flera tillfällen. Sen håller jag med Gordyal, Birthe Neumann är kanon!
a_star (Anmäl)   29/5 2009
Svinbra om man tar den med en nypa salt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den svarta madonnan