Den tatuerade rosen

Originaltitel: The Rose Tattoo
Regissör:Daniel Mann
Utgivningsår:1955

Om Den tatuerade rosen:

Lastbilschauffören Rosario Delle Rose dödas av polis då han sysslar med smuggling. Hans änka, Serafina, håller sig de följande åren mer och mer för sig själv, men så en dag får hon reda på att Rosario haft en affär med en annan kvinna. En ny lastbilschaufför kommer snart in i hennes liv.

Anna Magnani, Burt Lancaster, Marisa Pavan, Ben Cooper, Virginia Grey, Jo Van Fleet, Sandro Giglio, Mimi Aguglia, Florence Sundstrom

Tennessee Williams, Hal Kanter

Drama, Romantik

Med i listor: Tennessee Williams
Diskussioner om Den tatuerade rosen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den tatuerade rosen (1 st)
Krille80 (Anmäl)   6/1 2015
Detta var en väldigt underlig filmupplevelse för mig. Jag fick uppleva en handling som lyckades beröra och intressera mig ytterst lite. I detta får jag samtidigt uppleva en helt underbar prestation från Anna Magnani och en irriterande och frånstötande prestation av ingen mindre än Burt Lancaster. Tack vare Anna Magnani tar man sig igenom filmen.