Den tredje generationen

Originaltitel: Die dritte Generation
Regissör:Rainer Werner Fassbinder
Utgivningsår:1979

Om Den tredje generationen:

Ett gäng övre medelklassrevolutionärer bestämmer sig för att ta till vapen för att störta kapitalismen och upptäcker till sin förskräckelse att livet som väpnad revolutionär inte är så lätt.

Titel: Mikael
Originaltitel: Mikaël
Regissör: Carl Theodor Dreyer
År: 1924
Genre: Drama, Stumfilm
Mikael
Titel: The Skywalk Is Gone
Originaltitel: Le pont n'est plus là
Regissör: Tsai Ming-liang
Originaltitel: Der Amerikanische Soldat
Regissör: Rainer Werner Fassbinder
År: 1970
Den amerikanske soldaten

Udo Kier, Hanna Schygulla, Eddie Constantine, Volker Spengler, Margit Carstensen, Harry Baer, Hark Bohm, Bulle Ogier

Rainer Werner Fassbinder

Komedi, Kriminalare

Västtyskland
Diskussioner om Den tredje generationen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den tredje generationen (22 st)
JimCarrey (Anmäl)   20/4 2013
Skarpt om allt i fet actioninramning.
Waldo Trumbull (Anmäl)   17/12 2012
Snygg och bitvis underhållande, men aningen för absurd och osammanhängande för att hålla hela vägen. Många bra skådespelarinsatser och ett mångbottnat manus men det hela blir lite för pretentiöst utan annan anledning än att vara just det.
Slowdive2 (Anmäl)   20/9 2012
Föga förstod jag.
Fredzon_M (Anmäl)   25/1 2012
Usch. FIlmen börjar finfint men den är mestadels outhärdlig. Efter en stund med de ständiga multipla ljudspåren vill jag bara banka på huvudet och skrika likt en autistisk Chewbacka. Emellanåt kan jag dock njuta av vissa poänger och dialoger vilket räddar filmen från en etta. Det blir alldeles för mycket teaterkollektiv som vill vara avantgarde för att jag ska palla med eller bry mig.
IngeNaning (Anmäl)   21/10 2011
Ska man tvunget ha tyska som sitt nationsspråk kan man väl åtminstone stänga av TVn medan man spelar in film? Så mycket bakgrundsljud, hela tiden! >_< Jag får nog se den åtminstone en gång till innan jag har underlag nog att sätta betyg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den tredje generationen