Den tredje vågen

Originaltitel: Den tredje vågen
Regissör:Anders Nilsson
Utgivningsår:2003

Om Den tredje vågen:

Johan Falk har inte jobbat på ett år efter att ha sagt upp sig från polisen. Helst av allt vill han flytta ut på landet, där han kan bygga upp en säker miljö för att skydda sin familj. Men ödet vill att han dras in i en rad mardrömslika händelser i Europa.

Titel: Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser
Regissör: Tobias Falk
År: 2012
Genre: Drama, Action, Thriller
Hamilton 2: Men inte om det gäller din dotter

Jakob Eklund, Irina Björklund, Marie Richardson, Lennart Hjulström, Nicholas Farrell, Ben Pullen, Sylvester Groth, John Benfield, Robert Giggenbach, Jacqueline Ramel, Pierre Deny, Emmanuel Limal, Hanna Alsterlund, Joram Voelklein, Joep Sertons

Anders Nilsson, Joakim Hansson

Action, Thriller

The Third Wave

Sverige

Recension Den tredje vågen

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
Den tredje vågen är långt ifrån lika bra som de föregående filmerna, mycket på grund av att man nu för första gången gått utomlands. Det som tidigare kändes unikt med konceptet var den actionartade handlingen som var som tagen ur Hollywood men ändå helt svenskproducerad. Nu utspelar sig större delen av filmen runt om i Europa vilket gör att filmen blir mer alldaglig och lik många andra. Därför sjunker...

Recension av Den tredje vågen - Läs hela!

Med i listor: Johan Falk
Diskussioner om Den tredje vågen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den tredje vågen (338 st)
karlmats (Anmäl)   18:25 17/2
Ännu en svensk polisthriller som den här gången försöker differentiera sig genom att vara lite mer europeisk än vad man är van vid från den här genren. Skådespeleriet är väl lite sisådär på många håll men jag kände ändå första timmen att det här inte var så tokigt ändå. Idéen om ekonomisk brottslighet är ju intressant i grunden även om huvudantagonisten blir lite för mycket av en karikatyr på den ondskefulle bankdolmen. Sen ska det väl också sägas att filmen blir lite utdragen andra halvan och mycket blir lite för övertydligt för att det ska kännas som en helt välgjord film. Likt de två tidigare Falk-filmerna blir det en 2a, om än en hyfsat stark sådan.
Murvel48 (Anmäl)   21:20 2/1
Det här var faktiskt den bästa av de tre första Johan Falk-filmerna. Fast man måste ju ha överseende med en del märkligheter och dumheter.
Rai (Anmäl)   4/2 2018
Dessa filmer är så sämst!!! Men, men smaken är ju olika och tur är väl det!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra