Betyg idag: 1 805 Besökare idag: 6 470

Originaltitel: The Thin Red Line
Regissör:Terrence Malick
Utgivningsår:1998

Om Den tunna röda linjen:

Andra världskriget. Ett amerikanskt kompani kämpar vid Guadalcanal, för att hindra japanernas intrång i Stilla Havet. Krigets blodiga helvete formar dem till en väl sammansvetsad grupp. Men plötsligt ändras allt - nu gäller kampen bara att överleva.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Samuel Fuller
År: 1980
Genre: Drama, Action, Krig
Big Red One - attackdivisionen

George Clooney, John Cusack, John Travolta, Woody Harrelson, Jared Leto, Nick Nolte, John C Reilly, Sean Penn, John Savage, Ben Chaplin, Adrien Brody, Elias Koteas, Nick Stahl, James Caviezel, Tim Blake Nelson, Miranda Otto, Dash Mihok

Terrence Malick

Drama, Action, Krig

Recension Den tunna röda linjen

- Spöket sätter betyg 3 och skriver:
The Thin Red Line är den vackraste film jag någonsin sett. Fotot, miljöerna, karaktärerna, allt. Med det i sinnet kan ni dyka in i Stilla Havets krigshärjade övärld under andra världskriget. Amerikanarna ha gett sig på att ta över ett antal öar att bruka som flygbaser, vi tittare får följa striderna och de amerikanska soldaterna på en ö särskilt. Jim Caviezel spelar Whit, en litet brokig soldat...

Recension av Den tunna röda linjen - Läs hela!

Med i listor: Guldbjörnar i Berlin
Diskussioner om Den tunna röda linjen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den tunna röda linjen (654 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   14:40 18/10
Magduz (Anmäl)   20:43 29/1
Denna och Rädda Menige Ryan = de enda krigsfilmerna du någonsin behöver se.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Otroligt vackert foto i en krigsfilm där naturen har huvudrollen. Ovanligt och intressant. Men med handlingen är det värre. Filmen har ett mycket rörigt filmmanus. Det är svårt att hänga med. Det saknas en röd tråd. Är det därför filmen heter som den gör? Utsvävningarna i naturscener och återblickar till hemmiljöer är originella och bra utförda. Som vanligt är de amerikanska karaktärerna positivt utmejslade medan de onda fienderna (i detta fall Japps) helt karaktärslösa. Detta känns utnött och banalt.
Dutch (Anmäl)   29/10 2016
Fantastisk
MartinHellman (Anmäl)   26/10 2016
Pretentiöst dravel i 3 timmar. Fy fan sån skit. "Jamen den har snyggt foto". Ja vem fan bryr sig. Ingen story, inget händer. Kan lika gärna stirra in i min vägg här hemma i 3 timmar. Den har också snyggt foto har jag bestämt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den tunna röda linjen