Betyg idag: 1 249 Besökare idag: 4 709

Originaltitel: Silent Running
Regissör:Douglas Trumbull
Utgivningsår:1972

Om Den tysta flykten:

Efter en miljökatastrof finns de enda träden kvar i gigantiska växthus ombord på rymdskepp i omloppsbana ute i solsystemet. När ordern kommer att förstöra växthusen och återvända till jorden vägrar en astronaut och försöker rädda odlingarna.

Titel: Moon

Deric Washburn, Michael Cimino, Steven Bochco

Drama, Äventyr, Science Fiction

Recension Den tysta flykten

- MoRBiD sätter betyg 4 och skriver:
Trädgårdsodling på hög nivå Det finns ett otal amerikanska filmer som försöker spela på känslorna och få oss att snyfta när den ack så godhjärtade huvudkaraktären råkar illa ut. I de allra flesta fall misslyckas regissören och filmen blir snarast som ett kilo jäst som sväller i magen tills man får kväljningar och i bästa fall svimmar. Den tysta flykten är ett undantag. Freeman Lowell, spelad...

Recension av Den tysta flykten - Läs hela!

Diskussioner om Den tysta flykten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den tysta flykten (69 st)
jiemm (Anmäl)   30/7 2017
Specialeffekterna har inte direkt åldrats som vin, men i övrigt en bra film. Bruce Dern är klockren.
ItalyErik (Anmäl)   4/5 2015
Fantastiskt koncept. Scenografin, specialeffekterna, ja hantverket i sig är mästerligt. Uppenbart politisk - 70-talets verklighet döljer sig bakom kulisserna - men lika aktuell i dag. Wall-E har helt klart "inspirerats" av denna. Dern är kanske lite träig och filmens manus inte det starkaste, ändock en film man borde ha sett.
papabobadiof (Anmäl)   4/1 2015
Intressant story och snygga rymdskepp a la Starwars! Blir dock väl töntig på sina ställen, och handlingen liksom stannar av utan några större överraskningar mot slutet... Joan Baez kunde de skippat å, kräks bara av att höra hennes påfrestande vibrato-sång.
Bomkia (Anmäl)   12/7 2014
Inte riktigt en film för mig. Ganska segt och jag fastnar aldrig riktigt i filmen. Med en sämre skådis än Dern hade det kunnat slua riktigt illa. 2+
Noseman 2005 (Anmäl)   8/7 2014
Mindre action än i "Beneath the Planet of the Apes" (som jag såg igår), men aggressivare framfört budskap. Tyvärr planar det ut i nästan ingenting och jag rycker lite lätt på axlarna när eftertexterna börjar rulla. 6/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den tysta flykten