Den yttersta domen - livsdramat Andrej Rubljov

Originaltitel: Andrej Rublev
Regissör:Andrej Tarkovskij
Utgivningsår:1966

Om Den yttersta domen - livsdramat Andrej Rubljov:

Tarkovskijs väldiga, mångbottnade episka skildring av ikonmålaren Rubljov liv i 1400-talets Ryssland med dess strider mellan rivaliserande mäktiga.
Se filmen på SF Anytime

Originaltitel: Drak sa vracia
Regissör: Eduard Grecner
År: 1968
The Return of Dragon

Ivan Lapikov, Nikolaj Sergejev, Nikolaj Burljajev, Jurij Nazarov, Rolan Bykov, Jurij Nikulin, Michail Kononov, Nikolaj Grinko, Anatolij Solonitsyn

Andrej Konchalovskij, Andrej Tarkovskij

Drama, Krig, Biografi

Andrei Rublyov, Andrej Rubljov - den yttersta domen, Andrej Rublëv

Sovjetunionen
Med i listor: Europa, Filmfrossa på Hagabion 2004, Målare och skulptörer, Populärt och billigt
Diskussioner om Den yttersta domen - livsdramat Andrej Rubljov  (0 diskussioner)
Kommentarer om Den yttersta domen - livsdramat Andrej Rubljov (192 st)
hsimpson (Anmäl)   17:26 23/6
Snarkovskij...
Barneyk (Anmäl)   9/9 2018
Så jävla tråkig. Jag försökte under en lång tid verkligen aktivt engagera mig i det här och det finns liksom flera teman som är ganska intressanta och så men det är så jävla tråkigt och totalt intetsägande utfört. Den här filmen talar inte till mig alls. Eftersom den är episodisk så tänkte jag att någon av delarna skulle lyckas intressera mig, men icke. Alla är djävulusiskt tråkiga och dialogerna tilltalar mig inte alls.
Dele (Anmäl)   3/3 2018
Tungt, snyggt och stundtals fängslande.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
andmoreagain (Anmäl)   25/5 2017
Imponerande, näst intill spektakulär film. Dock har jag upplevt mer magi av Tarkovskijs andra filmer så det får landa på en stark trea. Tycker man att filmen är tråkig förtjänar man att brinna i helvetet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Den yttersta domen - livsdramat Andrej Rubljov