Dödskommendantens Kvinnoläger

Originaltitel: Le Deportate della sezione speciale SS
Regissör:Rino Di Silvestro
Utgivningsår:1976

Om Dödskommendantens Kvinnoläger:

Ett tåg med tillfångatagna kvinnor anländer till ett tyskt arbetsläger. Lägerkommendanten blir förtjust i en av kvinnorna och gör allt för att för att kvinnan skall bli kär i honom med så udda metoder som förödmjukning och att bevittna tortyrscener.

Titel: Gestapo's Last Orgy
Regissör: Don Edmonds
År: 1975
Genre: Thriller, Krig
Ilsa - She Wolf of the SS

John Steiner, Lina Polito, Stefania D'Amario, Erna Schürer, Sara Sperati, Solvi Stubing, Guido Leontini, Paola D'Egidio, Ofelia Meyer, Maria Renata Franco, Anna Curti, Felicita Fanny

Rino Di Silvestro

Drama

Deported Women of the SS Special Section, SS Special Section Women

Italien
Diskussioner om Dödskommendantens Kvinnoläger  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dödskommendantens Kvinnoläger (11 st)
dudson (Anmäl)   16/12 2015
Pöken i filmen verkar att ha svårt att Koncentrera sig här! Förövrigt xtremt trist historia med noll tortyr och våld som nazi WIP filmer skall innehålla. Men Steiner övertygar ändå som Nazist. Gott så"
Korben_Dallas (Anmäl)   18/2 2014
Vilken dynamisk utstrålning kommendanten hade spelad av John Steiner. Bra film med intressant story, man vet inte riktigt vems sidan man är på då alla verkar så ödesatta inuti sig själva.
Totenkopf (Anmäl)   23/7 2009
Här var det inte lätt att hålla ögonen öppna.
Gordyal (Anmäl)   12/9 2008
Jag blev definitivt tagen på sängen. Det jag trodde skulle bli traditionell sleaze och naziploitation visade sig vara betydligt djupare, mer berörande och psykologiskt intressantare. Ett bitvis mycket vackert soundtrack bidrog också till det emotionella djup som man kanske helst vill slippa i dylika filmer. Huruvida filmen vann eller förlorade på sin seriositet kan jag inte svara på. Däremot är den inte en sleaze-rulle i mängden. (8+/15)
Docklands (Anmäl)   24/5 2008
Det här måste vara den tristaste naziplotation filmen jag sett.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dödskommendantens Kvinnoläger