Stulna blickar

Originaltitel: Desde allá
Regissör:Lorenzo Vigas
Utgivningsår:2015

Om Stulna blickar:

50-årige Armando söker unga män i Caracas och betalar dem för sällskaps skull. En dag när han möter 17-årige Elder, en ledare för ett kriminellt gäng, förändras deras liv för alltid.

Titel: Dekalogen 6: Du skall icke bedriva hor
Originaltitel: Krótki film o milosci
Regissör: Krzysztof Kieslowski
År: 1988
Dekalogen 6: Du skall icke bedriva hor

Alfredo Castro, Luis Silva, Jericó Montilla, Catherina Cardozo, Jorge Luis Bosque, Greymer Acosta, Auffer Camacho, Ivan Peña, Joretsis Ibarra, Yeimar Peralta, Scarlett Jaimes, Ernesto Campos, Marcos Moreno, Armando Volcanes, Jesús Las Rosas, Alí Rondón

Lorenzo Vigas

Drama, Romantik

From Afar

Venezuela, Mexiko
Med i listor: Guldlejon i Venedig
Diskussioner om Stulna blickar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Stulna blickar (5 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   1/12 2017
Det här får nog sägas vara min typ av film. Lite lagom uppfuckade människor som skildras helt utan att vi blir beordrade vad vi ska tycka om dem. Jag gillar verkligen att relationen huvudpersonerna emellan är så svårdefinierad. Vad exakt är det som sker mellan de här två egentligen? VI får tillräckligt med information för att spekulera i vad som pågår under ytan, men inte mer än så. Intressant slut också. Tyvärr gillade jag filmen mer i teorin än i praktiken. Den är lite väl långsam även för mig, och den håller mig intresserad mer än engagerad
haajen (Anmäl)   5/1 2017
Ett slags icke-film, väldigt lite händer och sedan är filmen helt plötsligt slut men just det outtalade får en att fundera över filmen och karaktärernas motiv. Välgjort men en smula frustrerande.
FUR (Anmäl)   17/11 2016
jag vet egentligen inte varför jag fortsätter kolla på sånna här hbt-filmer
lekke (Anmäl)   29/1 2016
Väldigt intressant och oförutsägbar karaktärsstudie brottas med brännande venezuelanska ämnen som homofobi och klass. Tystnaden talar mycket i filmen vilket förhöjer berättelsen. Unge Luis Silva är ett oprövat fynd. Annars håller jag med lite grann ang. fotot, även om det fyller en viss estetisk funktion så var det inte hundraprocentigt utfört.
AlbinWesley (Anmäl)   1/1 2016
Jag kan inte hjälpa att jag irriterar mig en del på Sergio Armstrongs foto, med sitt väldigt korta skärpedjup. Det förtar min upplevelse lite... Vilket är synd på vad som i övrigt är smått fantastiskt.