Betyg idag: 1 182 Besökare idag: 4 083

Originaltitel: Desert Hearts
Regissör:Donna Deitch
Utgivningsår:1985

Om Desert Hearts:

Filmen utspelar sig i Nevada på femtiotalet och professor Vivian Bell ska skilja sig. Hon är olycklig på sin ranch med mannen och dras istället till Cay Rivers, ranchägarens dotter som är öppet lesbisk.

Titel: Brokeback Mountain
Originaltitel: Brokeback Mountain
Regissör: Ang Lee
År: 2005
Genre: Drama, Romantik, Western
Brokeback Mountain

Helen Shaver, Patricia Charbonneau, Audra Lindley, Andra Akers, Dean Butler, Alex McArthur

Natalie Cooper

Drama, Romantik

Diskussioner om Desert Hearts  (0 diskussioner)
Kommentarer om Desert Hearts (8 st)
alvizz (Anmäl)   2/6 2012
Inget mästerverk direkt men bättre än många andra lesbiska dramer. Positivt överraskad.
answai (Anmäl)   14/2 2011
Delvis bra, delvis kalkon. Visst, mot bakgrund av all annan trams som produceras så står sig denna väl, men det kan knappast vara kriteriet. Nog är den underhållande att se, men lämnar inget bestående intryck.
-Daulig- (Anmäl)   22/8 2010
Charmig.
Zipper (Anmäl)   2/12 2008
Jag kunde gett den en trea om jag kännt mig snällare, men just nu är jag för trött på hafsiga 80-talsfilmer för att ha överseende.
Mini (Anmäl)   4/9 2008
Det är sorgligt tycker jag att bara 30 pers här på filmtipset har sett en så (enligt mig) sensationellt bra och banbrytande film. För svår att få tag i..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Desert Hearts