Desert Moon

Originaltitel: Mojave Moon
Regissör:Kevin Dowling
Utgivningsår:1996

Om Desert Moon:

Al träffar en ung flirtig tjej, Elie, på ett fik i Los Angeles och går med på att köra henne hem till hennes hus ute i Mojaveöknen, där han får stifta bekantskap med Elies mamma och hennes smädliga man. På väg tillbaka till storstaden får Al punktering, och när han stannar för att byta däcket hittar han till sin förskräckelse ett lik i bakluckan.

Titel: Dödens motorväg
Regissör: Oliver Stone
År: 1997
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
U-Turn

Danny Aiello, Angelina Jolie, Anne Archer, Michael Biehn, Alfred Molina, Zack Norman, Jack Noseworthy, Lewis Arquette, Leonard Termo, Michael Berryman, Peter MacNicol, John Getz

Leonard Glasser

Komedi, Thriller, Roadmovie

Diskussioner om Desert Moon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Desert Moon (12 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/11 2016
Rolig och underhållande film med bra skådespelare. Något mästerverk är det ju inte men den är klart sevärd. Svag 4:a.
Howler19 (Anmäl)   5/12 2014
Första halvan är riktigt fräsig. Bra grejer. Sen dippar det tyvärr och blir lite för farsaktigt för min smak. Men som helhet får det ändå en tumme upp!
Waldo Trumbull (Anmäl)   17/7 2012
Aiello är alltid kul och Molina är riktigt underhållande men i övrigt är detta bara en standard förvecklingskomedi. Funkar utmärkt som en stunds förströelse, men du har antagligen glömt den dagen efter.
Retard_Messiah (Anmäl)   28/4 2012
Ikväll har jag tittat på en av Angelina Jolies tidiga filmer som heter "Mojave Moon". Filmens intrig är ganska enkel. En man (Danny Aiello) plockar upp en kvinnlig liftare (Angelina Jolie), och kör hem henne till hennes hus ute i öknen. På väg därifrån får mannen problem med bilen. När han stannar för att ordna det hittar han ett lik i bakluckan. "Mojave Moon" är en underhållande road movie med både en gnutta humor och allvar. Angelina Jolie är vacker som alltid. Trevligt är det också att man får bevittna en del trevliga nakenscener med henne. Det är dessutom väldigt underhållande att se Terminator skådisen Michael Biehn spela en riktig psykopat. Även Alfred Molina dyker upp i en underhållande biroll. Förvånansvärt många kända skådisar dyker upp i denna film. Kan starkt rekommendera "Mojave Moon" om man gillar att se charmiga road movies med hjärtat på rätta stället. Och för Angelina Jolie fans som mig själv är filmen ett måste.
Grillo (Anmäl)   29/3 2012
Småmysig och rolig här och där men inget speciellt. Lite väl många slumpmässiga händelser för min del...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Desert Moon