Desyat negrityat

Originaltitel: Desyat negrityat
Regissör:Stanislav Govoruchin
Utgivningsår:1987

Om Desyat negrityat:

Filmatisering av Tio små negerpojkar. En mystisk värd bjuder in tio personer till en ö. När de anländer hörs en inspelad röst som anklagar dem för mord de begått i det förflutna. I varje rum hänger en liten vers som börjar bli verklighet.

Aleksandr Kajdanovskij, Anatolij Romasjin, Ljudmila Maksakova, Aleksej Zjarkov, Michail Gluzskij, Vladimir Zeldin, Tatjana Drubitj, Aleksej Zolotnitskij, Irina Teresjtjenko, Aleksandr Abdulov

Stanislav Govoruchin

Kriminalare, Mysterium

Ten Little Niggers

Sovjetunionen
Med i listor: Agatha Christie
Diskussioner om Desyat negrityat  (0 diskussioner)
Kommentarer om Desyat negrityat (2 st)
Rune2000 (Anmäl)   21/8 2010
En mycket välgjort Agatha Christie filmatisering som bygger mystiken på stämningen och manuset istället för visuella effekter. Rollistan har en hel del kända namn som Aleksandr Abdulov, Aleksandr Kajdanovsky och Michail Gluzskij vilket gör hela upplevelsen ännu mer färgstark.
Sang-drax (Anmäl)   30/3 2006
Mycket bra filmatisering, men undertexterna var ur synk på DVD:n andra halvan och det pratas mycket.