Desperado

Originaltitel: Desperado
Regissör:Robert Rodriguez
Utgivningsår:1995

Om Desperado:

En man anländer till en liten mexikansk stad med ett gitarrfodral fyllt med vapen för att utkräva hämnd för sin flickväns mord. Mannen i fråga är en inflytelserik gangsterboss, känd som 'El Bucho'.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: From Dusk Till Dawn
År: 1996
Genre: Komedi, Action, Thriller, Skräck
From Dusk Till Dawn

Antonio Banderas, Salma Hayek, Joaquim de Almeida, Steve Buscemi, Cheech Marin, Carlos Gómez, Tito Larriva, Angel Aviles, Danny Trejo, Quentin Tarantino, Abraham Verduzco, Carlos Gallardo, Albert Michel Jr, Peter Marquardt, Robert Arevalo, Cristos

Robert Rodriguez

Action, Thriller, Western

Recension Desperado

- Arson sätter betyg 3 och skriver:
Myten om den vandrande vålnaden som söker "Butcho" sprids vidare som en förvarning innan hans ankomnst till den pittoreska lilla staden, fylld av gangsters. Visst är storyn tunn, men i detta sammanhang känns det bara bra, och för tankarna till en undermålig serietidning, eller varför inte en B-film av det värsta slaget. Hur ofta har vi inte sett senariot; den ensamme hjälten rider in i en stad där...

Recension av Desperado - Läs hela!

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om Desperado  (0 diskussioner)
Kommentarer om Desperado (316 st)
Rai (Anmäl)   19/12 2018
Mins att jag tycket det här var en rätt bra rulle...
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
LacombeLucien (Anmäl)   17/7 2015
Mariachi är bättre.
Körsbär (Anmäl)   23/12 2014
Ryktet om denna film är ju att den skall vara legendarisk, typ likt 300. Njet blir svaret, visst det är underbar 90 tals action till o från, men tyvärr lite svag film i manus-väg. Blir en trea.
Krille80 (Anmäl)   30/10 2014
Lätt Antonio Banderas grymmaste actionfilm någonsin. I den här filmen dödar han säkert närmare 500 mexikanska knarklangare. Ett stort plus till hans polare Campa och Quino med sina coola gitarrer. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Desperado