Dumma mej

Originaltitel: Despicable Me
Regissör:Pierre Coffin, Chris Renaud
Utgivningsår:2010

Om Dumma mej:

Ett animerat äventyr där en trio föräldralösa flickor blir adopterade av mästerskurken Gru som ett led i hans plan att genomföra århundradets brott.

Titel: Megamind
Originaltitel: Megamind
Regissör: Tom McGrath
År: 2010
Genre: Komedi, Action
Megamind
Titel: Det regnar köttbullar
Originaltitel: Cloudy with a Chance of Meatballs
Regissör: Phil Lord, Chris Miller (II)
År: 2009
Regissör: Dean DeBlois, Chris Sanders
År: 2010
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Draktränaren

Jason Segel (röst), Steve Carell (röst), Kristen Wiig (röst), Miranda Cosgrove (röst), Ken Jeong (röst), Julie Andrews (röst), Russell Brand (röst), Dana Gaier(röst), Will Arnett (röst), Pierre Coffin (röst), Danny McBride (röst), Elsie Fisher (röst)

Ken Daurio, Cinco Paul

Komedi, Animerad, Familjefilm

Recension Dumma mej

- frienatic sätter betyg 4 och skriver:
Dumma mejs manus blandar magkittlande slapstick, smart referenshumor, sockersöt gullighet och syrlig bitterhet i en historia som är smakfullt proppfull med finurliga infall. Visuellt imponerar filmen med sin variationsrik 3D, som ger oss både bilddjup och ”hjälp det kommer saker från skärmen”-effekter. Filmens lek med färger är så stimulerande för näthinnorna att man nästan känner sig som en av Jackson...

Recension av Dumma mej - Läs hela!

Diskussioner om Dumma mej  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dumma mej (277 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
widez (Anmäl)   12/5 2017
Detta är helt enkelt ett mästerverk!
vonadel (Anmäl)   4/4 2017
Omtitt inför 2:an. Tycker t o m den blev lite bättre än förra gången. Såg den på svenska då. Jag har dock lite svårt för minionerna. Huvudkaraktären och hans relation med småflickorna är det bästa. Kan kanske låta lite suspekt beroende på vilken fantasi man har... 7/10
yrkeschaufföre (Anmäl)   15/1 2017
Det funkade tillåmed bra att se den på svenska, så det är en bra film.
wasteoftime (Anmäl)   6/1 2017
Jag har aldrig riktigt satt mig in I den här "minion"-hysterin som verkar svepa över de små människornas sinnen, men eftersom att jag för närvarande jagar lite ICM-listor så blev det då dags att se denna, och jag har verkligen lite till noll förståelse för vad det är man ser i det här. Det är tråkigt, ointressant, och mer tråkigt. Det finns små ljuspunkter här och där, givetvis, vissa scener som är lite kul, men nej, jag kan inte ta det till mig. Skurken är tråkig, huvudkaraktären har lite potential, men är även han tråkig. Berättelsen är tråkig. Tråkigt. Jag har tråkigt när jag ser den. Så oerhört tråkigt. 3,4 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dumma mej
Se filmen