Dumma mej

Originaltitel: Despicable Me
Regissör:Pierre Coffin, Chris Renaud
Utgivningsår:2010

Om Dumma mej:

Ett animerat äventyr där en trio föräldralösa flickor blir adopterade av mästerskurken Gru som ett led i hans plan att genomföra århundradets brott.

Titel: Megamind
Originaltitel: Megamind
Regissör: Tom McGrath
År: 2010
Genre: Komedi, Action
Megamind
Titel: Det regnar köttbullar
Originaltitel: Cloudy with a Chance of Meatballs
Regissör: Phil Lord, Christopher Miller (I)
År: 2009
Regissör: Kyle Balda, Pierre Coffin
År: 2015
Genre: Komedi, Familjefilm
Minioner

Steve Carell (röst), Miranda Cosgrove (röst), Dana Gaier(röst), Elsie Fisher (röst), Jason Segel (röst), Russell Brand (röst), Julie Andrews (röst), Will Arnett (röst), Kristen Wiig (röst), Pierre Coffin (röst), Danny McBride (röst), Ken Jeong (röst)

Ken Daurio, Cinco Paul

Komedi, Animerad, Familjefilm

Recension Dumma mej

- Samajra sätter betyg 4 och skriver:
Med härliga färger, 3D och klockrena skämt charmar de var och vartannat litet hjärta i biosalongen. Jag blir imponerad av hur man flyttas tillbaka till barndomen och fullkomligt njuter när figurerna hoppar ut från skärmen och landar strax framför ens ansikte. Jag totalt förälskade mig i de olika karaktärerna och sättet de tagit fasta på stereotyper, små ansiktsuttryck och rörelser som gör det så verklighetstroget...

Recension av Dumma mej - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50
Diskussioner om Dumma mej  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dumma mej (278 st)
idaho1981 (Anmäl)   16/12 2018
Oväntat bra. Berörande, underhållande med bra manus och musik och , fina karaktärer.
Tatty (Anmäl)   17/9 2018
Så bra, rolig, spännande och gullig! Minioner är bara för roliga oh super söta!!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
widez (Anmäl)   12/5 2017
Detta är helt enkelt ett mästerverk!
vonadel (Anmäl)   4/4 2017
Omtitt inför 2:an. Tycker t o m den blev lite bättre än förra gången. Såg den på svenska då. Jag har dock lite svårt för minionerna. Huvudkaraktären och hans relation med småflickorna är det bästa. Kan kanske låta lite suspekt beroende på vilken fantasi man har... 7/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dumma mej
Se filmen