Destroyer

Originaltitel: Destroyer
Regissör:Karyn Kusama
Utgivningsår:2018

Om Destroyer:

LA-polisen Erin Bell återfår kontakten med det kriminella gäng hon för ett tjugotal år sedan infiltrerade undercover tillsammans med partnern Chris. Att på nytt möta gängmedlemmarna väcker traumatiska minnen av ett uppdrag med katastrofal utgång, och triggar den hämndlystnad som länge förföljt Erin. Hon tvingas åter konfrontera den hänsynslöse gängledaren Silas, samtidigt som hon desperat tacklar sitt livs svåraste uppdrag: att hålla sin sextonåriga dotter från den sortens män hon själv kommit att förakta.

Nicole Kidman, Toby Kebbell, Tatiana Maslany, Sebastian Stan, Scoot McNairy, Bradley Whitford, Toby Huss, James Jordan, Beau Knapp, Jade Pettyjohn, Shamier Anderson, Zach Villa, Natalia Cordova-Buckley, Colby French, Kelvin Han Yee, Joseph Fatu

Phil Hay, Matt Manfredi

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Diskussioner om Destroyer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Destroyer (7 st)
BigQ (Anmäl)   22:33 17/5
En film som bygger på en skådis förvandling kan bli jävligt bra, men också riktigt dåligt. Jag kan inte sluta titta på Kidmans peruk, det slår mig hela tiden att hon ”skådespelar”, det funkar helt enkelt inte, detta är det sämsta jag sett Kidman göra, hon håller oerhört hög klass i det mesta hon gör men tyvärr inte här. Storyn är medioker och blir aldrig spännande.
cedmoy (Anmäl)   01:22 13/4
Nicole är kanon och den är välregisserad, schysst stämning, bra musik - bra på det stora hela men jag fattar liksom inte poängen - inte för att en film måste har ett djupt budskap eller så men jag fattar inte vad det är den vill förmedla. Under filmens gång kan jag inte låta bli å tänka vad som fick Nicole att vilja göra den här filmen (förutom utmaningen i hantverket kanske) Nej i slutändan mer eller mindre meningslös film som inte ger mig någonting....
PeterTheW (Anmäl)   22:53 18/3
Nja. seg.
paninaro (Anmäl)   10:39 28/2
Kidmans sminkning och syndiga slitenhet är det jag tar med mig från Destroyer. Ramhandlingen känns väldigt sökt och, även om LA noir-vibbarna är sköna, så är polisarbetet och familjeproblematiken lite för självmedvetet stiliserade för filmens bästa. En stabil tvåa.
Jaganatha (Anmäl)   00:07 3/2
Starkt LA noir-drama som korsklipper två tidslinjer skickligt. Nicole Kidman gör huvudrollen mycket övertygande även om ålderssminkningen kanske känns lite överdriven. Slutet är faktiskt ovanligt bra för att vara en kriminalfilm. Regissören Karyn Kusama har haft en ojämn karriär så här långt, jag var till exempel inte så förtjust i Jennifer's Body från 2009 men här tycks hon ha hittat sitt rätta element.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Destroyer