Det

Originaltitel: It
Regissör:Andy Muschietti
Utgivningsår:2017

Om Det:

Plötsligt lamslås den lilla staden Derry i amerikanska delstaten Maine av skräck när flera barn mystiskt börjar försvinna. Några barn får möta sina största rädslor, när de hamnar i den onda clownen Pennywise sällskap, vars historia som mördare sträcker sig långt, långt bakåt i tiden.

Titel: Det
Originaltitel: Killjoy's Psycho Circus
Regissör: John Lechago
År: 2016
Killjoy's Psycho Circus

Jaeden Martell, Jeremy Ray Taylor, Sophia Lillis, Finn Wolfhard, Chosen Jacobs, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Bill Skarsgård, Nicholas Hamilton, Jake Sim, Logan Thompson, Owen Teague, Jackson Robert Scott, Stephen Bogaert, Stuart Hughes

Gary Dauberman, Chase Palmer, Cary Joji Fukunaga

Drama, Thriller, Skräck

It: Part 1 - The Losers' Club, It: Chapter One

USA, Kanada
Med i listor: Stephen King
Diskussioner om Det  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det (114 st)
YouAreNrIchi (Anmäl)   21:31 21/7
Kraftigt besviken, Pennywise känns inte trovärdig i den här versionen. Boken var mycket läskigare, plus att jag gillar inte hur de ändrade gruppdynamiken. The Losers Club skulle aldrig bråka på det där viset.
Sovande_mannen (Anmäl)   00:52 3/3
Första minutrarna va helt okej. Men gör men en remake håll er till originalet. Den kunde lika gärna hettat it part 2. Ingen remake känsla för mig. Riktigt bra soundtrack.
Hanness (Anmäl)   21:30 21/1
Inte sett filmen ifrån 1990 eller läst boken, så kan inte jämföra. Men gillade filmen och blev positivt överraskad. Påminde faktiskt lite om Stand By Me.
Bloodcolored (Anmäl)   7/12 2018
Otroligt lång och karaktärerna känns inte trovärdiga. Hade högre förväntningar.
dudson (Anmäl)   21/11 2018
Läskig o skrämmande rysare. Dom schyssta effekterna hjälper verkligen till att bygga upp stämningen. Pennywise är satans creepy. Skådisarna är tok bra. Nice 80tals feeling åxå. Inget att klaga på här inte.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det