Betyg idag: 1 019 Besökare idag: 5 712

Originaltitel: It
Regissör:Andy Muschietti
Utgivningsår:2017

Om Det:

Plötsligt lamslås den lilla staden Derry i amerikanska delstaten Maine av skräck när flera barn mystiskt börjar försvinna. Några barn får möta sina största rädslor, när de hamnar i den onda clownen Pennywise sällskap, vars historia som mördare sträcker sig långt, långt bakåt i tiden.

Titel: Det
Originaltitel: Killjoy Goes To Hell
Regissör: John Lechago
År: 2012
Killjoy Goes To Hell

Jaeden Lieberher, Jeremy Ray Taylor, Sophia Lillis, Finn Wolfhard, Chosen Jacobs, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Bill Skarsgård, Nicholas Hamilton, Jake Sim, Logan Thompson, Owen Teague, Jackson Robert Scott, Stephen Bogaert, Stuart Hughes

Gary Dauberman, Chase Palmer, Cary Fukunaga

Drama, Thriller, Skräck

It: Part 1 - The Losers' Club, It: Chapter One

USA, Kanada
Diskussioner om Det  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det (82 st)
the Feber (Anmäl)   14:50 14/2
Det känns kanske märkligt, men det bästa med den här filmen är inte skräcken eller clownen, utan barnskådespelarna och hur deras relationer skildras! Samtliga är magnifika! Filmen har såklart ett högt produktionsvärde och Bill gör sin Pennywise jättebra! Vissa scener är grymt spännande och läskiga, Filmen förlorar dock på en del meningslösa effekter som bryter illusionen. En fyra i betyg dock, främst tack vare kidsen!
kryttan (Anmäl)   11:33 29/1
Välgjord med bra prestationer från alla skådisar, Bill Skarsgård sticker ut med en riktigt personlig tolkning av Pennywise. Gillar flytten från 50 till 80-tal. Mycket bra makeup. Dolby ATMOS-ljudet är stabilt och bygger bra atmosfär.
Rune2000 (Anmäl)   19:46 28/1
Jag som inte har läst boken hade verkligen uppskattad lite mer bakgrundshistoria till Pennywise och varför han har valt att manifestera sig bara för vissa ungar i staden. Istället får vi ett skräckscenario efter det andra rakt igenom filmen. Hade filmen varit kortare så skulle jag kunna bortse ifrån i bakgrundsstory men nu råkar den vara lite drygt 2 timmar lång.
Misslovemovie (Anmäl)   23:54 27/1
Jag tyckte den var bra och spännande, Pennywise var minst lika läskig som i originalet och min clownfobi är om möjligt ännu värre än innan! Ser fram emot den andra delen.
peterclash (Anmäl)   22:35 24/1
Svag tvåa. Regissören har helt missat hur man bygger upp spänning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det