Det

Originaltitel: It
Regissör:Andrés Muschietti
Utgivningsår:2017

Om Det:

Plötsligt lamslås den lilla staden Derry i amerikanska delstaten Maine av skräck när flera barn mystiskt börjar försvinna. Några barn får möta sina största rädslor, när de hamnar i den onda clownen Pennywise sällskap, vars historia som mördare sträcker sig långt, långt bakåt i tiden.

Titel: Det
Originaltitel: It
Regissör: Tommy Lee Wallace
År: 1990
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
Det

Jaeden Lieberher, Jeremy Ray Taylor, Sophia Lillis, Finn Wolfhard, Chosen Jacobs, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Bill Skarsgård, Nicholas Hamilton, Jake Sim, Logan Thompson, Owen Teague, Jackson Robert Scott, Stephen Bogaert, Stuart Hughes

Gary Dauberman, Chase Palmer, Cary Joji Fukunaga

Drama, Skräck

It: Part 1 - The Losers' Club

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Det  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det (26 st)
haajen (Anmäl)   16:27 20/9
Det är välgjort och välspelat men inte så skrämmande som en hoppats. Skrämmer i korta ögonblick men tempot är för högt och det är för mycket som ska klämmas in för att en verkligen ska få känna den där genuina skräcken. Kanske saknas det lite atmosfär i filmen? Vilket är synd för den ser väldigt bra ut så en önskar att en fick stanna upp och verkligen insupa Derry och alla dess fasor. En bra film, emellanåt en VÄLDIGT bra film men som skräckfilm lämnar den inte så djupa avtryck. Stark 3a.
AddeColciago (Anmäl)   07:57 20/9
Betydligt mysigare än jag trodde. Bra coming of age-film. Skräckelementen var mer standard, kanske till och med lite tråkiga.
Ghostface (Anmäl)   20:17 19/9
Filmen har ingen egen själ utan satsar mer på att vara retro än att bygga upp en stämning.och karaktärer. Filmen har bråttom
Biberkolben (Anmäl)   21:38 18/9
Bra film. På ett filmiskt plan oändligt mycket bättre än miniserien från 1990. Väldigt underhållande och rolig med skitbra skådespelarinsatser från barnen, och även jag gillar 80-talifieringen som tusan! Dock är den inte läskig någonstans. På tok för mycket CGI och på tok för högt tempo. Det blir inte per automatik läskigare bara för att monstren kommer emot dig i samma fart som en långtradare på 120-väg - snarare tvärtom. Dock blev jag ändå som sagt jävligt underhållen och jag älskar Stephen King, så jag gillade detta ändå! Svag fyra.
päronanton (Anmäl)   21:13 18/9
Ja, den var spännande på sina håll, såg den på bio och det förstärker upplevelsen! Den var inte ett dug läskig eller otäck.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det
Se filmen