Betyg idag: 2 058 Besökare idag: 5 797

Originaltitel: It
Regissör:Andy Muschietti
Utgivningsår:2017

Om Det:

Plötsligt lamslås den lilla staden Derry i amerikanska delstaten Maine av skräck när flera barn mystiskt börjar försvinna. Några barn får möta sina största rädslor, när de hamnar i den onda clownen Pennywise sällskap, vars historia som mördare sträcker sig långt, långt bakåt i tiden.

Titel: Det
Regissör: Gil Kenan
År: 2015
Genre: Thriller, Skräck
Poltergeist

Jaeden Lieberher, Jeremy Ray Taylor, Sophia Lillis, Finn Wolfhard, Chosen Jacobs, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Bill Skarsgård, Nicholas Hamilton, Jake Sim, Logan Thompson, Owen Teague, Jackson Robert Scott, Stephen Bogaert, Stuart Hughes

Gary Dauberman, Chase Palmer, Cary Fukunaga

Drama, Thriller, Skräck

It: Part 1 - The Losers' Club, It: Chapter One

USA, Kanada
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Det  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det (66 st)
Andreas_ (Anmäl)   00:46 19/11
Inte dum remake alls av Stephen Kings gamla klassiska bok, som även kom som en tv miniserie 1990, som jag älskade som ung och då även tyckte var fruktansvärt läskig, har dock inte sett om den och vet inte alls om den är lika läskig idag som när jag var liten men när det gäller den nya versionen nu så blev jag lite besviken faktiskt, för den var definitivt inte lika läskig eller spännande som miniserien från 1990...men då är frågan, kan det bero på att jag var ung då och nu vuxen och därför inte har samma effekt, eller är denna film betydligt sämre? svårt att avgöra utan att ha sett om miniserien, däremot så vill jag minnas att Tim Curry som Pennywise var betydligt bättre än Skarsgård i denna film, även om Skarsgård gjorde en rätt stabil roll som Pennywise...men långt ifrån lika obehaglig. Filmen i sig är endast bra pga att den saknar djupet som finns i både boken och miniserien, där man fick lära känna karaktärerna mycket bättre samt även små skräckfyllda ögonblick som var mer psykologiska och fungerade betydligt bättre, i denna nya versionen så blir det mer jump scares som vanligt i skräck idag, men ungarna spelar sina roller riktigt bra, vilket höjer betyget lite men skräcken uteblir och det är aldrig ens läskigt utan mer bara fascinerande, jag vill minnas att den gamla versionen är bättre, så jag måste ta och se om den. Betyget här blir dock en stark 3:a
setterwall (Anmäl)   20:50 12/11
Inte så läskigt som jag hoppats på men otroligt välproducerat. Skarsgård gör en oväntat bra prestation.
emilstjernholm (Anmäl)   19:09 12/11
Välgjord skräckfilm. Fina relationer mellan ungdomarna. Trodde det skulle vara mer intensiv skräck men långa stunder mer mysigt än läskigt. Inte mig emot.
Harkaiden (Anmäl)   10:20 6/11
7/10 - Välproducerat, mestadels välspelat. Filmskaparna har varit mycket kreativa med Pennywise, men vissa gånger blir han mer rolig än skrämmande. Dock tillför Skarsgård en hel del creep-faktor och ska ha en eloge för det. Även Losers Club-ungarna känns sammansvetsade som vänner i regel är.
amam (Anmäl)   22:21 3/11
Svag fyra, på gränsen till en trea. Fyran är mest för att den är så pass välproducerad. Annars är det en stabil skräckis med intressanta teman och plus i kanten för att faktiska tonåringar spelar tonåringarna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det