Det

Originaltitel: It
Regissör:Andy Muschietti
Utgivningsår:2017

Om Det:

Plötsligt lamslås den lilla staden Derry i amerikanska delstaten Maine av skräck när flera barn mystiskt börjar försvinna. Några barn får möta sina största rädslor, när de hamnar i den onda clownen Pennywise sällskap, vars historia som mördare sträcker sig långt, långt bakåt i tiden.

Titel: Det
Originaltitel: Killjoy 3
Regissör: John Lechago
År: 2010
Killjoy 3

Jaeden Lieberher, Jeremy Ray Taylor, Sophia Lillis, Finn Wolfhard, Chosen Jacobs, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Bill Skarsgård, Nicholas Hamilton, Jake Sim, Logan Thompson, Owen Teague, Jackson Robert Scott, Stephen Bogaert, Stuart Hughes

Gary Dauberman, Chase Palmer, Cary Fukunaga

Drama, Thriller, Skräck

It: Part 1 - The Losers' Club, It: Chapter One

USA, Kanada
Med i listor: Stephen King
Diskussioner om Det  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det (112 st)
Hanness (Anmäl)   21:30 21/1
Inte sett filmen ifrån 1990 eller läst boken, så kan inte jämföra. Men gillade filmen och blev positivt överraskad. Påminde faktiskt lite om Stand By Me.
Bloodcolored (Anmäl)   7/12 2018
Otroligt lång och karaktärerna känns inte trovärdiga. Hade högre förväntningar.
dudson (Anmäl)   21/11 2018
Läskig o skrämmande rysare. Dom schyssta effekterna hjälper verkligen till att bygga upp stämningen. Pennywise är satans creepy. Skådisarna är tok bra. Nice 80tals feeling åxå. Inget att klaga på här inte.
karlmats (Anmäl)   21/10 2018
Jag kommer knappt ihåg miniserien som kom i början på 90-talet, mer än att clownen var bra läskig. När det nu, passande nog, 27 år senare kommer en ny filmatisering med Bill Skarsgård som den ondskefulla clownen var jag ganska skeptisk. Så här i efterhand kan jag konstatera att den var stämningsfull och fin i sin skildring av ungdomsgänget som måste jobba tillsammans för att överleva. Samtidigt var den mörkare än jag trodde med tanke på att det var barn i huvudrollen, barn som sköter sig väldigt bra måste jag tillägga också. Det är väldigt mycket 80-talskänsla och vill man ha nåt nyskapande är det här nog fel film. Men som nostalgitripp fungerar den vädigt bra, det är en värdig fortsättning på Stranger Things-vågen som inleddes strax innan den här filmen släppes. Det får bli en 3a.
Zipper (Anmäl)   10/9 2018
Skräckfilm som inte är skrämmande kan aldrig få särskilt höga betyg. Den är snyggt gjord och ser påkostad ut, ungarna är bra skådisar men själva storyn är sådär.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det