Det

Originaltitel: It
Regissör:Andy Muschietti
Utgivningsår:2017

Om Det:

Plötsligt lamslås den lilla staden Derry i amerikanska delstaten Maine av skräck när flera barn mystiskt börjar försvinna. Några barn får möta sina största rädslor, när de hamnar i den onda clownen Pennywise sällskap, vars historia som mördare sträcker sig långt, långt bakåt i tiden.

Titel: Det
Originaltitel: Killjoy 2: Deliverance from Evil
Regissör: Tammi Sutton
År: 2002
Killjoy 2: Deliverance from Evil

Jaeden Lieberher, Jeremy Ray Taylor, Sophia Lillis, Finn Wolfhard, Chosen Jacobs, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Bill Skarsgård, Nicholas Hamilton, Jake Sim, Logan Thompson, Owen Teague, Jackson Robert Scott, Stephen Bogaert, Stuart Hughes

Gary Dauberman, Chase Palmer, Cary Fukunaga

Drama, Thriller, Skräck

It: Part 1 - The Losers' Club, It: Chapter One

USA, Kanada
Med i listor: Stephen King
Diskussioner om Det  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det (92 st)
foppa99 (Anmäl)   08:10 22/6
nä, detta va inte värst
Körsbär (Anmäl)   00:11 17/5
Möjligen såg jag orginalet i fel sällskap, för den filmen uppskattade jag inte alls.Men den gav mig grunderna för denna film. Det är ju lite svårt att inte få en "stranger things" känsla då man ser denna film. När t.o.m en skådespelare är med ifrån den serien så :) Jag trodde den skulle vara sämre, men blev positivt överraskad. Några scener kändes billiga, men för det mesta bra.
HerrNenne (Anmäl)   15:30 24/3
Stor reservation för att jag såg den under prat: men inte läskig nånstans, kastar bort potential, och känns lite platt. Gillade Bill som clownen dock.
Sir_Lord (Anmäl)   09:21 19/3
Var mindre läskig än jag på förhand trodde. Men Bill gör det bra som pennywise. Barnen gör väl inte bort sig men att staden i allmänhet inte bryr sig mer om alla mystiska försvinnanden?..?
Bumbi78 (Anmäl)   22:45 18/3
Många år sedan jag läste boken, men minns att jag gillade den tillsammans med den första filmatiseringen från 1990. Den här känns väldigt typisk King vilket såklart är positivt, och clownen är lika creepy som tidigare. Nya IT kändes dock litet hoppig och ofokuserad, åtm i andra halvan av filmen. Men visst var det en okej skräckis.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det