Det djävulska landet

Originaltitel: The Land That Time Forgot
Regissör:Kevin Connor
Utgivningsår:1975

Om Det djävulska landet:

Under första världskriget torpederar en tysk ubåt ett fartyg och sänker det. Man plockar upp några överlevande och ger sig iväg igen. Men ubåten seglar vilse och kommer till en okänd kontinent vid sydpolen kallad Caprona av invånarna. Här möter man primitiva vildar och förhistoriska monster.

Titel: The Land that Time Forgot
Regissör: Val Guest
År: 1970
Genre: Romantik, Äventyr, Fantasy
Akita - Solens Förbannelse

Doug McClure, John McEnery, Susan Penhaligon, Keith Barron, Anthony Ainley, Godfrey James, Bobby Parr, Declan Mulholland

James Cawthorn, Michael Moorcock

Drama, Thriller, Äventyr, Science Fiction

USA, Storbritannien
Med i listor: Amicus Productions, Sci Fi-litteraturbaserat
Diskussioner om Det djävulska landet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det djävulska landet (7 st)
DrJW (Anmäl)   21/5 2017
En svag 3:a.
Bumbi78 (Anmäl)   1/1 2015
Detta spektakel var antagligen föråldrat redan 1975 med doften av matinéäventyr och risiga effekter. Men vad gör det egentligen då charmen överglänser det mesta. Härlig scenografi, töntiga upptåg och plastiga skräcködlor blir man glad av.
ilBrutto (Anmäl)   25/8 2013
Lätt att ignorera, men det är en ganska charmig historia. Tyvärr är lyser väl kolonialismen genom lite äckligt tydligt i bland men det är bara att svälja..
ekman (Anmäl)   2/11 2009
Mycket bättre än väntat. Första timmen är väldigt trogen boken, utan att bli seg eller plottrig. Von Schoenvorts har transformerats från über-skurk till en riktig hjälte, vilket faktiskt höjer storyn. Största positiva överraskningen är dinosaurierna, som överglänser de flesta liknande filmer från den här perioden.
idd (Anmäl)   7/10 2008
inte riktigt lika snygg som hammers "when dinosaurs ruled the earth" men eftersom skådisarna här inte pratar nåt påhittat språk utan engelska så har den ändå klart mer driv.. coola specialeffekter i harryhausenstil men storyn e tyvärr rätt så tråkig..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det djävulska landet