Det femte elementet

Originaltitel: The Fifth Element
Regissör:Luc Besson
Utgivningsår:1997

Om Det femte elementet:

Taxichauffören Korben Dallas lever i det 23:e århundradets New York. En vanlig dag får han en mycket ovanlig passagerare och blir indragen i jakten på det femte elementet som ska rädda jorden från dess undergång. Den mystiska, kvinnliga huvudpersonen Leeloo visar sig snart sig stå i centrum för den vilda jakten, där den grymme Zorg och hans brutala undersåtar kämpar mot världens härskare med munken Cornelius i spetsen.

Titel: Guardians of the Galaxy
Originaltitel: Guardians of the Galaxy
Regissör: James Gunn (II)
År: 2014
Regissör: Lilly Wachowski, Lana Wachowski
År: 2015
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Jupiter Ascending

Gary Oldman, Bruce Willis, Milla Jovovich, Ian Holm, Chris Tucker, Brion James, Lee Evans, Luke Perry, John Neville, Charlie Creed-Miles, Mathieu Kassovitz, Christopher Fairbank, John Bluthal, Maïwenn, Tommy 'Tiny' Lister

Luc Besson, Robert Mark Kamen

Drama, Komedi, Action, Romantik, Science Fiction, Fantasy

Le cinquième élément

Frankrike
Med i listor: 90-tal Top 50, Action Top 50, Dans sköna Sci-Fi movies, Drama Top 50, Fantasy Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Romantik Top 50, Science Fiction Top 50
Diskussioner om Det femte elementet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det femte elementet (804 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Ointressant
Rai (Anmäl)   28/9 2017
Den här filmen är kung, även om den ibland blir lite väl tramsig och till med Bruce Willis gör en hyfsad roll. även om filmen är ganska gammal funkar den även idag....
Ghostface (Anmäl)   1/1 2017
Visuellt är detta väldigt kreativt men kan i vissa stunder ta över filmens historia som aldrig riktigt fångar mig. Bruce Willis når nog här toppen av sin personliga coolhet.
Sarakin76 (Anmäl)   21/8 2016
Den holder enda, nesten 20 år etter premieren.
Roswall (Anmäl)   24/5 2016
Såg precis om den. Om den hade varit mindre sexistisk hade den fått en fyra. Härligt fransk i övrigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det femte elementet