Det hände en natt

Originaltitel: It Happened One Night
Regissör:Frank Capra
Utgivningsår:1934

Om Det hände en natt:

En journalist får korn på en bra story när han känner igen en arvtagerska på rymmen. Han slår sig i slang med henne under en resa med en landsvägsbuss.
Se filmen på iTunes

Regissör: Alfred Hitchcock
År: 1946
Genre: Romantik, Thriller, Film-Noir
Notorious!

Clark Gable, Claudette Colbert, Walter Connolly, Roscoe Karns, Jameson Thomas, Alan Hale, Charles C Wilson, Arthur Hoyt, Blanche Friderici, Ward Bond, Harry C Bradley, Wallis Clark, George P Breakston

Robert Riskin

Komedi, Romantik, Äventyr, Roadmovie

Med i listor: 30-tal Top 50, Oscars, Roadmovie Top 50
Diskussioner om Det hände en natt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det hände en natt (100 st)
92axha10 (Anmäl)   02:23 11/2
Capra är en skicklig filmmakare. Gable är en charmig herre. Allt man behöver för en skön komedi.
ulpe01 (Anmäl)   06:54 5/1
Charmigt och underhållande, bortsett från slutet där det verkar som att man filmat utan huvudrollsinnehavarna av någon outgrundlig anledning. Betyget beror mest på att jag gillade Gable och Colbert så mycket.
myslas (Anmäl)   6/11 2016
Colbert och Gable är utmärkta i sina roller men manuset är inte av samma klass. Det finns några briljanta scener men också en del utfyllnad.
Murvel48 (Anmäl)   28/9 2016
Det här var säkert bra för 82 år sedan men nu är det bara fånigt, tråkigt, innehållslöst och allmänt överspelat. Sorry...
Fiskjävel (Anmäl)   12/8 2016
Filmen är säkert bättre än vad jag upplevde den. Koncentrationen kan dock inte alltid ligga på topp. Jag tyckte att filmen hade en hel del sega partier och handlingen kändes inte speciellt tilldragande för min del. Skådespelarinsatserna var dock formidabla. 3.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det hände en natt