Det lever

Originaltitel: It's Alive!
Regissör:Larry Cohen
Utgivningsår:1974

Om Det lever:

Paret Davis får ett barn som har en otrevlig vana - det dödar folk så fort det blir skrämt.

Titel: Korgväskan
Originaltitel: It Lives Again
Regissör: Larry Cohen
År: 1978
Det lever igen

Sharon Farrell, John P Ryan, James Dixon, William Wellman Jr, Andrew Duggan, Shamus Locke

Larry Cohen

Drama, Skräck

Med i listor: Onda barn
Diskussioner om Det lever  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det lever (43 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   01:54 12/8
Totalt värdelös på precis alla sätt och vis!
Bumbi78 (Anmäl)   23:32 16/5
Förbisedd liten pärla som garanterat inte togs emot med glädje i sverige när det begav sig. Omtitt efter många år och den har växt ett snäpp i mina ögon. Rätt skruvat och ibland ologiskt, men Cohens filmer brukar funka så och det ger karaktär. Här exponeras inte "det" mer än vad som är nödvändigt - ett klassiskt knep som funkar utmärkt. Less is more finns ju knappt numera tyvärr, men här förlitar de sig på starka karaktärer, otäck atmosfär och en släng ångest. En b-film i alla avseenden, men en förbaskat trevlig sådan.
federico033 (Anmäl)   3/12 2016
Stämningsfull kult cultrulle som lyckas vara creepy på rätt fåniga premisser. Minns att när vi såg den så var vi alla överens om att pappan var stencool och hade världens pokerface
kanemura (Anmäl)   31/7 2016
Filmen tappar mycket på en del ganska ologiska grejer och konstiga reaktioner från karaktärer. Utöver detta är filmen stämningsfull och monstret är relativt välgjort och hemskt. Roligt också att se min favorit John P Ryan i sin enda huvudroll och hår spelar han finfint.
Gordyal (Anmäl)   12/1 2014
Fräck bebis - ofräck film. (5+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det lever