Det magiska svärdet - Kampen om Camelot

Originaltitel: Quest for Camelot
Regissör:Frederik Du Chau
Utgivningsår:1998

Om Det magiska svärdet - Kampen om Camelot :

Mycket sång och komik i Warner Bros första tecknade långfilm. Historien utspelar sig i England vid tiden då kung Arthur var ung och staden Camelot höll på att byggas. Kayleys stora dröm är att bli riddare precis som hennes far. Bland riddarna vid det runda bordet finns skurken Ruber som är trött på kung Arthur och helst skulle se sig själv på tronen. Rubert försöker ta Excalibur ifrån kung Arthur men hans mytologiske medhjälpare tappar svärdet som landar i den förbjudna skogen. Kayley, den unge blinde Garret & en komisk tvåhövdad drake kämpar sig fram genom den magiska skogen för att hinna fram till svärdet först och rädda kung Arthur och Camelot.

Titel: FernGully - den sista regnskogen
Regissör: Andy Tennant
År: 1998
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Fantasy
För evigt

Andrea Corr (röst), Bryan White (röst), Gary Oldman (röst), Jane Seymour (röst), Céline Dion (röst), Pierce Brosnan (röst), Don Rickles (röst), Eric Idle (röst), Jessalyn Gilsig (röst), Cary Elwes (röst)

William Schifrin, David Seidler, Vera Chapman, Kirk De Micco, Jacqueline Feather

Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Med i listor: Arthur-sagan
Diskussioner om Det magiska svärdet - Kampen om Camelot  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det magiska svärdet - Kampen om Camelot (52 st)
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Nej, riktigt tråkig film..
peu-depeu (Anmäl)   20/9 2015
Filmen har tyvärr ingenting speciellt att erbjuda. Den är en stereotyp av en tecknad film utan att fördjupa sig i något.
hallon_147 (Anmäl)   10/9 2013
En medelmåttig film. Jag gillar dubbningen, särskilt Niklas Andersson (Garrett) och Tommy Nilsson (Ruber). Jag gillar storyn, det känns som en lite ovanlig film. Tyvärr sänker det faktum att den är tecknad på ett riktigt dåligt sätt betyget från en 4:a till en medelmåttig 3:a.
foppa99 (Anmäl)   20/6 2012
storyn o många av sångerna tycker jag mycket om.tyvärr anser jag inte detaljerna hålla samma standard (tex monstren)
izaFACE (Anmäl)   10/11 2011
tvåhövdade draken höjer ju bara filmen så mycket!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det magiska svärdet - Kampen om Camelot