Det mest förbjudna

Originaltitel: Det mest förbjudna
Regissör:Tova Magnusson
Utgivningsår:2016

Om Det mest förbjudna:

Det mest förbjudna är en berättelse om den välkända författaren och illustratören Kerstin Thorvall, en modern kvinna i fel århundrade. Vi får följa Kerstins utveckling både som person och författare tillsammans med personer i hennes närhet genom förhållanden, resor och kriser. Fritt baserad på romanen med samma namn.

Cilla Thorell, Magnus Krepper, Anna Bjelkerud, Richard Forsgren, Sven Ahlström, David Rangborg, Mira Mitchell, Elmira Arikan, Marall Nasiri, Magnus Roosmann, Emilie Strandberg, Göran Ragnerstam, Jack Hancock, Eric Ericson

Åsa Lantz

Drama, Mini-serie

Sverige
Diskussioner om Det mest förbjudna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det mest förbjudna (2 st)
Merwinna (Anmäl)   1/4 2016
Hyfsat och trovärdigt. Bra skildring av tidsandan, bra skådespelare. Jag kände igen mycket av den Kerstin Thorvall som jag känner ifrån hennes egna böcker och berättelser, här. MEN det är en sak som fattas, den allra viktigaste i boken "Det mest förbjudna": Thorvalls relationer med unga, svarta män (ev. prostituerade). Det känns konstigt - och skumt! - att man utesluter just det som Thorvall är mest känd för, för den stora allmänheten! Politisk censur eller vad..?
AlbinWesley (Anmäl)   31/3 2016
Det är lite för lite av Magnus Krepper, har börjat gilla honom ganska skarpt efter att ha sett igenom lite mer av hans roller. Men Cilla Thorell som står i centrum bär serien ypperligt, hennes nyanser är vitala för gestaltens trovärdighet, och gör henne ömsom sympatisk ömsom väldigt svår att tycka om. Framför allt gör de henne mänsklig. Denna berättelse om Kerstin Thorwall utgör inte bara en intressant biografi med lysande metanivåer, utan även ett suveränt personporträtt mycket väl anpassat för den rörliga bildens språk.