Betyg idag: 1 771 Besökare idag: 5 947

Originaltitel: The Dark Tower
Regissör:Nikolaj Arcel
Utgivningsår:2017

Om The Dark Tower:

Den siste revolvermannen Roland Deschain letar i ett ökenlandskap efter ett mörkt torn, för att förhoppningsvis kunna rädda en döende värld. Baserad på Stephen Kings stora livsverk på åtta böcker.

Titel: Den siste actionhjälten
Regissör: Wolfgang Petersen
År: 1984
Genre: Drama, Äventyr, Fantasy
Den oändliga historien

Matthew McConaughey, Idris Elba, Tom Taylor (I), Dennis Haysbert, Ben Gavin, Claudia Kim, Jackie Earle Haley, Fran Kranz, Abbey Lee, Katheryn Winnick, Nicholas Pauling, Michael Barbieri, José Zúñiga, Nicholas Hamilton, Inge Beckmann

Nikolaj Arcel, Akiva Goldsman, Anders Thomas Jensen, Jeff Pinkner

Action, Äventyr, Western, Skräck, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Stephen King
Diskussioner om The Dark Tower  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Dark Tower (25 st)
norenorama (Anmäl)   21:32 19/10
Magiskt töntig med kunde uthärda, var nästan lite okay. Får se om jag sänker betyget om någon dag när jag tänkt på den en stund.
Halofreak92swe (Anmäl)   11:32 15/10
Svårt att bestämma mig om jag tyckte om den eller inte. Lite halvt bra och halvt dålig. Hade nog större förväntningar på den. Alldeles för kort. Matthew är tuff som skurk iaf. Svag 3.
Sture Stenhög (Anmäl)   02:29 14/10
Sådana här filmer ska nog helst vara inspelade på 80-talet för maximal chans att faktiskt bli bra. Med det sagt så har jag svårt att se det kan ha funnits speciellt mycket potential här, det genomgående problemet med Stephen King-filmatiseringar är trots allt att storyn i grunden nästan alltid är fullkomligt bedrövlig. Varför de fortsätter att envisas med att filmatisera hans böcker kan man fan fråga sig, och här känns det verkligen som att han bara har dragit fram hela mytologin ur röven. Det i sin tur gör det förstås svårt att engagera sig i vad som händer. Men Matthew McConaughey är iaf lite kul i skurkrollen, och Idris Elba fungerar också bra. Jag skulle inte heller säga att det här är katastrofdåligt, det är bara allmänt avslaget och tunt
tunepunk (Anmäl)   22:31 13/10
Nope. Inget. Inte bra alls.
ekneB (Anmäl)   22:12 12/10
Långt bättre än den dåliga kritiken den fått utstå. Kan förstå att om man är ett stort fan av böckerna och förväntat sig samma sak så kommer man bli besviken. Den har plockat några godbitar från böckerna som jag känner igen, jag har läst 3 eller 4 i serien. Grundploten är helt ändrad från första böckerna. Men jag måste säga att som en egen film så är det här bra! Det är till och med RIKTIGT bra! Och jag kan se det här som prologen till en längre serie som liksom "börjar om" med böckerna mer i fokus... Iom att jag inte läst klart serien vet jag inte hur mycket som stämmer överens med slutet av filmen kontra böckerna, men har dom gått en helt egen väg så ser jag helt klart möjligheter till en fortsättning som kan bli riktigt episk!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Dark Tower