The Dark Tower

Originaltitel: The Dark Tower
Regissör:Nikolaj Arcel
Utgivningsår:2017

Om The Dark Tower:

Den siste revolvermannen Roland Deschain letar i ett ökenlandskap efter ett mörkt torn, för att förhoppningsvis kunna rädda en döende värld. Baserad på Stephen Kings stora livsverk på åtta böcker.

Titel: Den siste actionhjälten
Regissör: Wolfgang Petersen
År: 1984
Genre: Drama, Äventyr, Fantasy
Den oändliga historien

Matthew McConaughey, Idris Elba, Tom Taylor (I), Dennis Haysbert, Ben Gavin, Claudia Kim, Jackie Earle Haley, Fran Kranz, Abbey Lee, Katheryn Winnick, Nicholas Pauling, Michael Barbieri, José Zúñiga, Nicholas Hamilton, Inge Beckmann

Nikolaj Arcel, Akiva Goldsman, Anders Thomas Jensen, Jeff Pinkner

Action, Äventyr, Western, Skräck, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Stephen King
Diskussioner om The Dark Tower  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Dark Tower (46 st)
Björkman (Anmäl)   19:36 17/7
Relativt underhållande, men känslan är att något fattas. Något antiklimaktiskt också framåt slutet.
bananton (Anmäl)   14:55 16/7
2,5/5. Okej presentation av universumet men tappar det under filmens gång.
fridenpaden (Anmäl)   14:09 13/7
Försökte läsa boken för länge sedan men kom inte långt. Läste första seriealbumversionen när den kom för många år sedan. Ingen fastnade och jag minns inte mycket av läsningen. Filmatiseringen känns fel men jag försökte koppla bort böckerna. Som film är den underhållande men känns fattig som om något saknas.
vonadel (Anmäl)   00:16 2/7
Ett av få verk som jag inte läst av King. Tror inte heller det var till nackdel när jag såg denna film. Sen vet jag inte om det hjälpte så mycket ändå. Blir inte engagerad. En del bra skådisar, men känns ändå felcastade. 5/10
gjoob (Anmäl)   14:26 2/6
Ganska fånig, lånar friskt från andra filmer och karaktärerna varken introduceras eller byggs upp på ett bra sätt. McConaughey som mind controlling bad guy var också svårsmält.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Dark Tower
Se filmen