The Dark Tower

Originaltitel: The Dark Tower
Regissör:Nikolaj Arcel
Utgivningsår:2017

Om The Dark Tower:

Den siste revolvermannen Roland Deschain letar i ett ökenlandskap efter ett mörkt torn, för att förhoppningsvis kunna rädda en döende värld. Baserad på Stephen Kings stora livsverk på åtta böcker.

Titel: Den oändliga historien
Regissör: John McTiernan
År: 1993
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Fantasy
Den siste actionhjälten

Matthew McConaughey, Idris Elba, Tom Taylor (I), Dennis Haysbert, Ben Gavin, Claudia Kim, Jackie Earle Haley, Fran Kranz, Abbey Lee, Katheryn Winnick, Nicholas Pauling, Michael Barbieri, José Zúñiga, Nicholas Hamilton, Inge Beckmann

Nikolaj Arcel, Akiva Goldsman, Anders Thomas Jensen, Jeff Pinkner

Action, Äventyr, Western, Skräck, Science Fiction, Fantasy

Med i listor: Stephen King
Diskussioner om The Dark Tower  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Dark Tower (53 st)
Norpan0 (Anmäl)   21:23 21/3
Eh... nästan ingenting kvar av böckerna ju. Nog för att mycket i böckerna är skit och borde strykas, men filmen känns marginaliserad. Känns som en kortfilm. De hade fått till en verkligen speciell stämning i början dock. Det enda jag gillar är hur Roland laddar om sina revolvrar.
lucius (Anmäl)   15/11 2018
Tur att jag hade läst böckerna innan. Annars hade jag aldrig intresserat mig för dom. Nästan synd att kalla filmen en adaption på böckerna då ramhandlingen är så avskalad och så mycket är utelämnat att den knappt liknar förlagan. Hade jag varit King hade jag känt mig förolämpad.
the Feber (Anmäl)   29/8 2018
Hjälp! Hur kan denna bokserie vara så kultförklarad? Det frågar man sig efter att ha sett den här rullen. Framförallt känns den krystad och töntig! Den inleder hyfsat ok men sedan staplas de pinsamma scenerna på varandra.
#54 (Anmäl)   26/8 2018
Ännu ett menlöst actionäventyr stöpt i samma form som alla andra.
SciBoy (Anmäl)   13/8 2018
Okej film, urusel adaption av ett av Stephen King's bästa verk. Så om du inte läst böckerna så kan du nog uppskatta filmen (en trea), men om du läst böckerna kan du skippa den. De har ändrat allt och det var de nog tvungna att göra med tanke på att originalet nog är på ca 2-3 tusen sidor...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Dark Tower