Det okända

Originaltitel: Det okända
Regissör:Michael Hjorth
Utgivningsår:2000

Om Det okända:

En häftig skogsbrand har ödelagt över 800 hektar av orörd vildmark. Fem biologer får i uppdrag att åka dit och under några veckor undersöka hur branden har påverkat växt och djurriket. Under sitt arbete bland de förkolnade träden hittar de något oidentifierbart på marken. De tar med sig det de hittar tilllbaka till lägret och något mycket obehagligt inträffar.

Titel: Vildmark
Regissör: David Bruckner
År: 2017
Genre: Skräck
The Ritual

Jacob Ericksson, Tomas Tivemark, Marcus Palm, Ann-Sofie Rase, Ingar Sigvardsdotter

Tomas Tivemark, Michael Hjorth

Skräck, Science Fiction, Mysterium

Sverige

Recension Det okända

- Stygga-Vargen sätter betyg 3 och skriver:
År 1999 kom den amerikanska filmen The Blair Witch Project och året därpå släpptes den svenska filmen Det okända, som har ganska uppenbara likheter med Blair Witch Project - men själv tycker jag nog faktiskt att Det okända är avsevärt bättre (inte för att Det okända är något mästerverk men ändå). Filmen är regisserad av Michael Hjorth som även var inblandad i produktionen av den klassiska julkalendern...

Recension av Det okända - Läs hela!

Diskussioner om Det okända  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det okända (305 st)
Rai (Anmäl)   7/1 2018
Ä, den här filmen har ju underskattad.. Den är bra mycket bättre Blair witch project i alla fall, det finns andra här som är pinsamt dåliga!
Filmfantast86 (Anmäl)   31/8 2017
Pinsamt dålig
Pingstpastorn (Anmäl)   8/2 2017
Här har man försökt göra en svensk Blair Witch Project och i min mening är det faktiskt en ganska lyckad sådan. Filmen är ganska kuslig, särskilt om man är vidskeplig eller har livlig fantasi. Och spännande är den också.
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/7 2016
En av de bättre svenska skräckfilmerna som gjorts. Inget mästerverk direkt men bra ändå. Underhållande, spännande och kuslig. Bra skådespelare också.
jezebel (Anmäl)   2/7 2016
Evigheter sedan jag såg den här filmen men jag glömmer den lixom aldrig. Där av mitt höga betyg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det okända