Det sjunde offret

Originaltitel: The Seventh Victim
Regissör:Mark Robson
Utgivningsår:1943

Om Det sjunde offret:

Mary Gibson, en naiv föräldralös flicka, reser till Manhattan för att finna sin saknade syster Jacqueline som försvunnit. Hennes efterforskning leder henne till Jacquelines hemliga make, och även till en märklig sekt med djävulsdyrkare som också försöker hitta Jacqueline.

Titel: Spökskeppet
Regissör: Louis Lumière
År: 1896
Danse serpentine
Titel: All the Colors of the Dark
Originaltitel: Tutti i colori del buio
Regissör: Sergio Martino
Regissör: Guy Maddin
År: 2002
Genre: Skräck
Dracula: Pages from a Virgin's Diary

Tom Conway, Jean Brooks, Isabel Jewell, Kim Hunter, Evelyn Brent, Erford Gage, Ben Bard, Hugh Beaumont, Chef Milani, Marguerita Sylva

DeWitt Bodeen, Charles O'Neal

Drama, Skräck, Mysterium

Diskussioner om Det sjunde offret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det sjunde offret (15 st)
myslas (Anmäl)   13/6 2018
Bra och ganska spännande lågbudgetrysare trots en rätt enkel handling. Når inte upp till de bästa Val Lewton-produktionerna men fortfarande väl värd att se.
Hypostas (Anmäl)   14/12 2015
Ytterligare en trevlig Lewtonrysare. Svag trea.
andmoreagain (Anmäl)   31/10 2015
Filmen har en amatörvibe över sig, dvs den är rätt märklig i sitt upplägg, både storymässigt och hur skådespelarna agerar. Märkligheten skulle kunna vara ett argument att ge den en femma men i det här fallet blir jag bara uttråkad och less på det.
Raimo_1985 (Anmäl)   4/9 2015
Tyckte den verkade bra men jag tyckte den var astråkig och oengagerande. Mest babbel. Men jag ska ge de här filmerna en till chans eller två på Cinemateket för något i programmet fick mig att gå och kolla på den här. Perfekt speltid trodde jag men den kändes som två timmar, satt och skruvade på mig i stolen.
F-M-J (Anmäl)   12/8 2015
En koncist gammal skräckis med en drömsk atmosfär och enkel men fortfarande intressant handling.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det sjunde offret