Det våras för arvingarna

Originaltitel: Scavenger Hunt
Regissör:Michael Schultz
Utgivningsår:1979

Om Det våras för arvingarna:

Den gamle miljonären Parker dör och hans arvingar samlar ihop sig för att höra testamentet. För att vinna alla miljonerna måste de spela ett spel där vinnaren får allting och de andra ingenting.

Titel: En ding, ding, ding, ding värld
Originaltitel: It's a Mad Mad Mad Mad World
Regissör: Stanley Kramer
År: 1963
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr
En ding, ding, ding, ding värld
Titel: Rat Race - sk(r)attjakten
Regissör: Michael Nankin, David Wechter
År: 1980
Genre: Komedi, Familjefilm
Midnight madness

Richard Benjamin, James Coco, Scatman Crothers, Ruth Gordon, Cloris Leachman, Cleavon Little, Roddy McDowall, Robert Morley, Richard Mulligan, Tony Randall, Dirk Benedict, Stephen Furst, Richard Masur, Vincent Price, Arnold Schwarzenegger, Meat Loaf

Henry Harper, Steven Vail

Komedi

Filmnummer: 19410
Diskussioner om Det våras för arvingarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det våras för arvingarna (10 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   19/7 2018
En extremt tidstypisk komedi, men tyvärr inte från en speciellt gyllene era. I princip all humor går ut på att karaktärerna beter sig korkat och klumpigt, och det är sällan en lyckad formel. Ofta sitter jag bara och skäms å alla inblandades vägnar. Trots det kan jag inte påstå att det här gjorde mig varken uttråkad eller förbannad, lite oklart varför. Arnold dyker förstås upp en snabb sväng också, men han är knappast värd mödan om man inte, som jag, nödvändigtvis måste se allt som karln har gjort
pungsnigel (Anmäl)   18/2 2018
Finns ju nån form av charm i detta.
Jonatanh (Anmäl)   9/1 2013
En timme och 55 minuters EXTREMT plågsam buskiskomedi av allra lägsta klass för ett par minuter underbar Arnold. Ibland undrar man vad fan man håller på med...
produr (Anmäl)   26/2 2010
favorit när jag var liten
Rune2000 (Anmäl)   24/1 2010
Filmen hade kunnat bli en ok komedi med tyvärr håller inte den i två timmar trots cameos av Vincent Price, Arnold Schwarzenegger och Meat Loaf.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det våras för arvingarna