Det

Originaltitel: It
Regissör:Tommy Lee Wallace
Utgivningsår:1990

Om Det:

Det kommer upp ur kloakerna. Det jagar oskyldiga barn. Det vet precis vad som skrämmer livet ur en - och Det försvinner aldrig. För trettio år sedan försvann flera barn spårlöst i Derry och några av deras kamrater tog upp jakten på "Det". Nu har "Det" visat sig igen och de sju barnen samlas åter, tre decennier senare, för att bekämpa ondskan. Efter Stephen Kings roman.
Se filmen på Plejmo

Genre: Drama, Thriller, Skräck
Det
Titel: Masters of Horror - We All Scream for Ice Cream
Originaltitel: Masters of Horror - We All Scream for Ice Cream
Regissör: Tom Holland (I)
År: 2007
Regissör: Craig R Baxley
År: 1999
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Fantasy
Storm of the Century

Tim Curry, Harry Anderson, Dennis Christopher, Annette O'Toole, Richard Masur, Tim Reid, John Ritter, Richard Thomas, Jonathan Brandis, Seth Green, Ben Heller, Emily Perkins, Olivia Hussey, Michael Cole, Marlon Taylor, Jarred Blancard, Frank C Turner

Lawrence D Cohen, Tommy Lee Wallace

Drama, Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium, Mini-serie

Stephen King's It

USA, Kanada

Recension Det

- dumbass sätter betyg 4 och skriver:
På det stora hela är ”Det” en bra och riktigt ruggig film. Den skulle fått en 3:a av mig om jag sett den nu och inte hade någon tidigare anknytning till den. Men eftersom den skrämde skiten ur mig, och många andra, under tidigt 90-tal blir det en 4:a. Jag brukar vara emot att ge nostalgibetyg, men det är omöjligt att inte göra det med tanke på hur ”Det” påverkat mitt filmtittande som vuxen. Hade filmen...

Recension av Det - Läs hela!

Med i listor: Mini-serie Top 50, Stephen King, Throwback Thursday
Diskussioner om Det  (0 diskussioner)
Kommentarer om Det (675 st)
Sovande_mannen (Anmäl)   00:31 3/3
Blev lite besviken. Trodde att det skulle vara betydligt mera och läskigare. Men den var nog inte så när den först kom ut.
Sture Stenhög (Anmäl)   15/4 2018
Jag kan möjligen ha sett den här någon gång i yngre dagar, men jag har ingen nostalgifaktor att falla tillbaka på, och en sådan hade nog behövts. För att vara en tv-produktion från 90-talet så håller den förvisso ganska bra klass på det filmtekniska planet, iaf fram till avslutningen, och så länge den fokuserar på kidsen är den ändå helt okej. Men som vanligt med Stephen King så är allt som har med handlingen att göra ganska random, vilket bara blir tydligare och tydligare ju närmare slutet vi kommer. Det är också lättare att bara ta det här för vad det är när det är barn som blir jagade av en clown än när det är vuxna som blir det. Trots den långa speltiden känns dessutom det mesta alldeles för underutvecklat, så att dela upp det på två filmer är nog ingen dum idé, och för en gångs skull känns det som att nyversionen har bra chanser att vara bättre
Misslovemovie (Anmäl)   27/1 2018
Första delen är kusligt värre men det blir lite fånigt i den andra delen. Ska bli intressant att se hur den nya versionen kommer att bli.
Henkepedia (Anmäl)   30/12 2017
Tramsig miniserie där barnskådisarna är bättre än de vuxna. Tim Curry räddar precis som vanligt
kryttan (Anmäl)   4/12 2017
När jag såg denna när den släpptes tyckte jag redan då att mycket av de visuella effekterna var skräp, men de praktiska effekterna var ok. När jag såg om den nu var det nästan olidligt emellanåt.Fruktansvärd slutscen som gör att jag bara vill stänga av. Den skulle även mått bra av att ha fått en högre PG-rating,i denna är det knappt något synligt våld, inga svordomar etc. Tim Curry är fortfarande behållningen i filmen. Svag 2:a
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Det