Pokémon Detective Pikachu

Originaltitel: Pokémon Detective Pikachu
Regissör:Rob Letterman
Utgivningsår:2019

Om Pokémon Detective Pikachu:

Efter privatdetektiven Harry Goodmans mystiska försvinnande försöker hans son Tim ta reda på vad som hänt. Till sin hjälp har han superdeckaren Pikachu och tillsammans ger de sig ut på ett fartfyllt äventyr genom Ryme Citys neonbelysta gator för att lösa mysteriet.

Ryan Reynolds (röst), Justice Smith (II), Kathryn Newton, Bill Nighy, Ken Watanabe, Chris Geere, Suki Waterhouse, Josette Simon, Alejandro De Mesa, Rita Ora, Karan Soni, Max Fincham, Simone Ashley, Edward Davis, Omar Chaparro, Ryan Reynolds

Dan Hernandez, Benji Samit, Rob Letterman, Derek Connolly

Animerad, Familjefilm, Science Fiction, Fantasy, Mysterium

Japan, USA, Storbritannien
Diskussioner om Pokémon Detective Pikachu  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pokémon Detective Pikachu (8 st)
amam (Anmäl)   13:20 30/7
Storyn är ganska svag. Om det inte var för Ryan Reynolds så skulle nog hela filmen bomba. Svag trea.
HerrNenne (Anmäl)   22:48 26/7
Det är ju en rätt cool värld, men fy vilken urtråkig historia, tramsigt klimax, och ett slut som åtminstone för mig förstör större delen av filmen.
ShenLong (Anmäl)   22:49 23/7
rolig och charmig men så mycket plot holes. helt otroligt, samt lite identitetskris. vem är target audience? barn? trots skämt om tortyr. mycket förvirrat allting
S_Griffon (Anmäl)   20:50 7/6
Bra och underhållande. Bättre än förväntat :)
ToddDowney (Anmäl)   07:16 15/5
Ett kärleksbrev till alla som vuxit upp med Pokémon. När jag fick höra om att detta skulle bli film så tänkte jag, nej nej nej. Detta kommer inte bli bra. Men när jag såg trailern innan Avengers: Endgame så ändrade jag mig. Tog med en polare och vi satte oss ner på bion där de endast var 11 personer (oss inkluderade på premiären) och man märkte direkt att detta var ett kärleksbrev till Pokémon. De allra bästa med filmen är helt klart Ryan Reynolds. Väldigt bra komisk timing och samspel med den andra huvudrollen som spelas av Justice Smith. Som även han gjorde en riktigt bra insats och man blev engagerad i hans historia med. Jag har endast en sak att säga som är negativt. Att inte "I need a hero" av Bonnie Tyler inte spelas under finalen. Annars helt klart en näst intill perfekt Pokémon film som jag kommer se om och om igen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pokémon Detective Pikachu