Detonator Orgun

Originaltitel: Detonator Orgun
Regissör:Masami Ôbari
Utgivningsår:1991

Om Detonator Orgun:

Tomoru, en tonårspojke på 2300-talet jagas av konstiga drömmar som till del baseras på de tv-spel han konstant spelar. Han upptäcker snart att han är telepatiskt länkad till en alien-robot, Orgun. Denna koppling kommer att visa sig ovärderlig när Jorden står under attack av fientliga aliens.

Titel: Dangaioh
Originaltitel: Dangaioh
Regissör: Toshihiro Hirano
År: 1993
Dangaioh

Hiroko Kasahara (röst), Toshihiko Seki (röst), Emi Shinohara (röst), Yumi Tôma (röst)

Hideki Kakinuma

Animerad, Science Fiction

Japan
Diskussioner om Detonator Orgun  (0 diskussioner)
Kommentarer om Detonator Orgun (3 st)
Kizo (Anmäl)   16/7 2005
Well, I like it!
Fuze (Anmäl)   1/6 2005
Verkligen ingen höjdare. Den kanske blir lite bättre om man ser den på japanska, men jag tvivlar på det. Jag såg den dubbad till engelska och började skratta varenda gång någon sade hjältens namn. "TOMORROW!"
Film Guden (Anmäl)   10/10 2004
Lite Seg, men ovanligt lång Animé. Och erbjuder spektakulärt bra animation och urhäftiaction. men känns lite drygare än vad Animé brukar stå för.