Detroit Rock City

Originaltitel: Detroit Rock City
Regissör:Adam Rifkin
Utgivningsår:1999

Om Detroit Rock City :

Fyra killar på väg till Detroit. Målet är naturligtvis konserten med stort K. KISS. På vägen till Detroit hinner mycket kul hända...och när de väl är framme får de en obehaglig överraskning...

Titel: The Rocker
Originaltitel: A Night at the Roxbury
Regissör: John Fortenberry
År: 1998
A Night at the Roxbury

Edward Furlong, Gene Simmons, Sam Huntington, Giuseppe Andrews, James DeBello, Natasha Lyonne, Shannon Tweed, Emmanuelle Chriqui, Lin Shaye, Ron Jeremy, Melanie Lynskey, Kristin Booth

Carl V Dupré

Komedi, Äventyr

Diskussioner om Detroit Rock City  (0 diskussioner)
Kommentarer om Detroit Rock City (176 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
ouimadame (Anmäl)   13/5 2017
Såå trashig o fel på så många håll från det estetiska sätt. Stylingen på 3 av killarna i gänget är sååå dålig att man häpnar, för att utspela sig 1978. O såå cheezy o bara another teen dude movie. Steget till "supersugen" är inte långt.. fy
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
En bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare och mycket bra musik.
NekkruEvul (Anmäl)   13/9 2015
Även om KISS är ett av dem där banden från första vågen renodlad hårdrock som jag aldrig riktigt fattat så gillade jag detta som f*n! Påminner mig om Linklater i bra form, highschoolfilm som bara känns soft och kul och aldrig blir tramsig och moraltantig.
karlmats (Anmäl)   29/3 2015
Egentligen är ju den här ganska dålig och pubertal, men jag kan ändå inte låta bli att ryckas med i gängets framfart för att få se sitt favoritband. Den kristna morsan blir ju jävligt irriterande utan förmildrande omständigheter, men i övrigt funkar det åtminstone helt okej oftast. Topparna är väldigt roliga och även om jag inte gillar Kiss kan jag uppskatta den något överdrivna fanatismen här. En underhållande stund i soffan helt enkelt och jag ska inte vara den som är den. Det är dessutom alltid kul att se en ung Edward Furlong. En svag 3a, jag har trots allt en liten fetish för oseriösa ungdomsfilmer även om de oftast suger.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Detroit Rock City