Devil

Originaltitel: Devil
Regissör:John Erick Dowdle
Utgivningsår:2010

Om Devil:

En grupp främlingar fastnar i en hiss och snart inser de att djävulen finns bland dem.

Titel: Paranormal Activity 2
Regissör: James Wan
År: 2010
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Insidious

Chris Messina, Geoffrey Arend, Caroline Dhavernas, Bojana Novakovic, Logan Marshall-Green, Jacob Vargas, Matt Craven, Bokeem Woodbine, Jenny O'Hara

Brian Nelson, M Night Shyamalan

Thriller, Skräck

Recension Devil

- blue velvet sätter betyg 2 och skriver:
När John Erick Dowdle som ligger bakom rysare som ”The Poughkeepsie Tapes” (2007) och ”Quarantine” (2008) regisserar sitt tredje skräckalster i form av filmen ”Devil” är det ett ganska så inarbetat tema han valt att jobba med. Djävulen, denna ondskans centralfigur har gestaltats ett otal gånger under årens lopp och spridit kalla kårar i biosalonger och vardagsrum, där han oftast har tagit ett barns...

Recension av Devil - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50
Diskussioner om Devil  (0 diskussioner)
Kommentarer om Devil (252 st)
Gordyal (Anmäl)   23:29 17/2
Riktigt klen film. Och dum. Dessutom med obehagliga religiösa undertoner. (4/15)
Hanness (Anmäl)   13/8 2018
Bättre än förväntat, helt OK.
Dream (Anmäl)   13/8 2018
Känns som denna film hade kunnat regisserats av "Alfred Hitchcock" ifall han fötts 30 år senare. Det är nästan samma typ av spänning. Största skillnaden är att Hitchcock hade bättre kamera vinklar samt bättre skådespelare. Nåväl "Devil" är i alla fall en se värd historia.
deswhip (Anmäl)   13/3 2018
Helt ok. Tyckte den var rätt spännande faktiskt och knöts ihop bra på slutet. Jag ser ingen religiös propaganda i filmen... Filmen var bättre var bättre än jag trott och därför avrundar jag betyget upp. 3-
Jamesa (Anmäl)   1/3 2018
Ett gott ok, stark tvåa. Kan gott ses.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Devil
Se filmen