Devil's Knot

Originaltitel: Devil's Knot
Regissör:Atom Egoyan
Utgivningsår:2013

Om Devil's Knot:

Baserad på den kontroversiella rättegången i West Memphis, Arkansas 1993. Tre tonåringar står anklagade för att ha mördat tre barn som en del av en satanistisk ritual.
Se filmen på iTunes

Regissör: Erik Skjoldbjærg
År: 2013
Genre: Thriller
Pionjär

Colin Firth, Reese Witherspoon, Alessandro Nivola, James Hamrick, Kristopher Higgins, Seth Meriwether, Dane DeHaan, Kevin Durand, Mireille Enos, Bruce Greenwood, Rex Linn, Matt Letscher, Collette Wolfe, Elias Koteas, Stephen Moyer, Martin Henderson

Paul Harris Boardman, Scott Derrickson

Drama, Kriminalare, Thriller, Biografi

Diskussioner om Devil's Knot  (0 diskussioner)
Kommentarer om Devil's Knot (26 st)
stgurgel (Anmäl)   21:55 6/1
Bitvis flyter inte berättelsen utan blir rörig att följa med i, och det är en mycket saklig film svårt att hetsa upp sig över, men också svår att se nått fel på
Mr Blonde (Anmäl)   21/1 2018
Misstänkte att jag inte direkt skulle uppskatta den här eftersom jag verkligen gillar dokumentärserien "Paradise Lost". Jag menar, någonting som tidigare presenterats i en runt 7,5 timme lång dokumentärserie kan inte göra historien rättvisa i 114 minuter film.
Rai (Anmäl)   7/1 2018
Upprörande händelse, men jag vet inte. Den här filmen har svårt att ta tag i mig!
daniel77 (Anmäl)   3/7 2017
Svårt att göra något av en sådan här händelse som redan är täckt så väl och där människorna är sådana... karaktärer. Om något så är de nedtonade i filmen. Lite besviken på Egoyan, vars berättarstil inte går att känna igen och gör mycket lite av de olika "sanningarna" som läggs fram – något som han så bra utforskade tidigare i karriären.
Murvel48 (Anmäl)   6/4 2017
Lite väl taffligt berättad historia.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Devil's Knot