Diana

Originaltitel: Diana
Regissör:Oliver Hirschbiegel
Utgivningsår:2013

Om Diana:

Filmen om prinsessan Dianas två sista år och hennes hemliga affär med hjärtkirurgen Hasnat Kahn efter skilsmässan från prins Charles.

Titel: The King's Speech
Originaltitel: Snap Decision
Regissör: Alan Metzger
År: 2001
Snap Decision

Naomi Watts, Naveen Andrews, Douglas Hodge, Geraldine James, Charles Edwards, Daniel Pirrie, Cas Anvar, Juliet Stevenson, Jonathan Kerrigan, Rafiq Jajbhay, Usha Khan, Leeanda Reddy, Art Malik, Michael Byrne

Stephen Jeffreys

Drama, Romantik, Biografi

Storbritannien, Frankrike, Belgien, Sverige
Diskussioner om Diana  (0 diskussioner)
Kommentarer om Diana (30 st)
Jamesa (Anmäl)   1/9 2018
Det var väl synd.
Rai (Anmäl)   29/9 2017
Har verkligen försök se klart den här filmen, men varje gång tröttnar jag och stänger av. Jag tycker den verkar så fruktansvärt långtråkig att jag tappar intresset efter ett tag. Egentligen borde jag inte ge den här filmen något betyg alls, för betyget kan bli orättvis, men jag gör ett försök...
Murvel48 (Anmäl)   27/7 2017
För en som inte är intresserad av kungligheter blev detta en banal och otroligt tråkig film.
Stygga-Vargen (Anmäl)   6/11 2016
En av de bättre filmerna som gjorts på senare år. Det här är en bra, gripande och underhållande film där Naomi Watts gör en av sina bästa roller.
vetegrodd (Anmäl)   7/5 2016
Dom anstränger sig verkligen inte för att inte göra den tråkig. Man staplar verkligen bara på med den vardagliga handlingen utan att stanna upp och tänka: "nä nu kanske tittaren tycker att det är tråkigt vi kanske måste göra ngt så att det stämningen varieras" .. Å andra sidan och rent motsägelsefullt kan man säga att filmvärdet ligger just där, eftersom filmskaparna inte bryr sig om att det ska kryddas för den ostimulerade filmtittaren så blir det ändå en ärlig och tämligen intressant film om en del av Dianas liv, om man har tålamodet. Naomi är kanske inte helt rätt för rollen, men vem är det? Hon gör ändå ett bra skådespel och man får ändå ngn känsla av att man lärt känna en romantisk sida av Diana och hennes liv.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Diana