Betyg idag: 1 007 Besökare idag: 5 720

Originaltitel: Die Another Day
Regissör:Lee Tamahori
Utgivningsår:2002

Om Die Another Day:

Historien har sin början i en zon mellan Nord- och Sydkorea med en spektakulär svävarjakt och fortsätter via Hong Kong till Kuba och London där Bond möter de två kvinnor som ska komma att spela så viktiga, men olika roller i hans strävan att avslöja en förrädare och att förhindra ett krig med katastrofala konsekvenser.

Titel: GoldenEye
Regissör: Terence Young
År: 1962
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Agent 007 med rätt att döda

Pierce Brosnan, Halle Berry, Toby Stephens, Rosamund Pike, Rick Yune, Judi Dench, Michael Madsen, John Cleese, Will Yun Lee, Colin Salmon, Samantha Bond, Kenneth Tsang, Lawrence Makoare, Emilio Echevarría, Michail Gorevoj

Robert Wade, Neal Purvis

Action, Thriller, Äventyr

Storbritannien, USA

Recension Die Another Day

- timj sätter betyg 3 och skriver:
Jag var skakad och rörd (ledsen) efter denna film. Full av förväntan när jag gick på premiären i Norrköping för att se Bond20. Jag tyckte att The World Is Not Enough var riktigt bra. Bra action, men framförallt karaktärsskildringen var mycket bra. Elektra King m.m. Så jag tänkte det kan bara bli bättre. Allt börjar med att Bond är på uppdrag i Nordkorea för att ta hand om en viss nordkorean....

Recension av Die Another Day - Läs hela!

Med i listor: James Bond
Diskussioner om Die Another Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Die Another Day (627 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
en av de sämre Bond
Albion (Anmäl)   30/1 2017
Ännu en omtitt av denna Bond-film. Inte en av de bättre men fortfarande fullt acceptabel räknat ur Bond-vinkel. Betyget landar på en stark 3;a denna gång, dvs 3+
horsy2 (Anmäl)   12/1 2017
Det bästa är ändå den osynliga bilen!
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/11 2016
Suger!
fors1984 (Anmäl)   3/11 2015
Det börjar ju bra (ok, bortsett från det sämsta och mest o-Bondiga ledmotivet någonsin). Halvvägs in börjar dock kalkonfaktorn öka exponentiellt. Mot slutet är det nog få som inte tycker att Craig-eran var minst lika nödvändig som Dalton-eran. En "Moonraker" för det nya millenniet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Die Another Day