Die Another Day

Originaltitel: Die Another Day
Regissör:Lee Tamahori
Utgivningsår:2002

Om Die Another Day:

Historien har sin början i en zon mellan Nord- och Sydkorea med en spektakulär svävarjakt och fortsätter via Hong Kong till Kuba och London där Bond möter de två kvinnor som ska komma att spela så viktiga, men olika roller i hans strävan att avslöja en förrädare och att förhindra ett krig med katastrofala konsekvenser.

Titel: GoldenEye
Regissör: Terence Young
År: 1962
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Agent 007 med rätt att döda

Pierce Brosnan, Halle Berry, Toby Stephens, Rosamund Pike, Rick Yune, Judi Dench, Michael Madsen, John Cleese, Will Yun Lee, Colin Salmon, Samantha Bond, Kenneth Tsang, Lawrence Makoare, Emilio Echevarría, Michail Gorevoj

Robert Wade, Neal Purvis

Action, Thriller, Äventyr

Storbritannien, USA

Recension Die Another Day

- ontherocks skriver:
Det kanske inte är någon idé att säga det igen, men det kan faktiskt inte hjälpas. Visst är specialeffekter i många fall häftigt att se på, men jag måste ändå än en gång komma fram till att det inte går att bygga en hel film på det, inte ens om man är självaste James Bond. När ett gäng argsinta nordkoreaner försöker uppnå världsherravälde genom högteknologiska massförstörelsevapen är det upp till...

Recension av Die Another Day - Läs hela!

Med i listor: James Bond
Diskussioner om Die Another Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Die Another Day (631 st)
dudson (Anmäl)   16:41 6/3
En väldigt komplex Bond rulle. Då den vill vara jämlik. Men just då råkar Berry dyka upp ur vattnet exakt som Ursula Andres gjorde 40år tidigare. Det stämmer kanske inte så väl, Sen att Berry får måste sägas ha den största kvinnliga hjälte- rollen nånsin i en Bond film känns mysko-pysko. Men till filmens fördelar. Detta är ju skumt värre att år 2002 så var Nord/Sydkorea konflikten uppe i denna film genre,hmmm Suspekt värre. jajaa. älskade verkligen filmens fäktnings-scener och feta action sekvenser. Bristen är verkligen avsaknandet av en riktig Bond bov! Det som vi bjuds på är en stroppig mjäk som inte alls tillför nått" Och sen vad fan gör Michael Madsen i filmen överhuvudtaget. Vadå felplacerad?") Bond anno 2002 blev denna genre en action serie och inget annat.
Rock Snack (Anmäl)   24/7 2018
Första halvan är bra, andra halvan (Island) är ganska löjlig. Jag glömmer nästan av att detta är en Bondfilm. Halle Berry är en av de bättre Bondbrudarna, vars karaktär har samma humor och attityd som Bond själv. Pierce Brosnan gör sin bästa insats sedan "Goldeneye". Jag tycker även det är synd att John Cleese bara fick göra Q en gång till efter detta (i TV-spelet "Everything or Nothing"). Filmen har dock inte åldrats väl och känns väldigt 2002. Den tar mig tillbaka till tiden då "The Matrix" och nü-metal dominerade vardagen. I övrigt har jag inget mer emot den här filmen. Den är löjlig, men jag ska svära i kyrkan här och säga att jag föredrar den framför exempelvis "Moonraker". Samtidigt är jag väldigt glad att de valde att modernisera Bond till nästa film.
labi (Anmäl)   1/5 2018
Sämsta Brosnanfilmen. Madonna är väl enda behållningen.
sodomiten (Anmäl)   21/2 2018
Ja det är en etta, men faktiskt är casino royale och spectre som kommit på senare år ännu sämre. Det här är ändå en rak actionfilm utan konstigheter.
Ima_Tree (Anmäl)   18/2 2018
Det känns som att man tittar på en billig leksakskollektion från 90-talet som genom djävulsk trolldom kommit till liv. Action Force för vuxna med ett magplask. I iskallt vatten.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Die Another Day