Betyg idag: 1 606 Besökare idag: 5 592

Originaltitel: Die Another Day
Regissör:Lee Tamahori
Utgivningsår:2002

Om Die Another Day:

Historien har sin början i en zon mellan Nord- och Sydkorea med en spektakulär svävarjakt och fortsätter via Hong Kong till Kuba och London där Bond möter de två kvinnor som ska komma att spela så viktiga, men olika roller i hans strävan att avslöja en förrädare och att förhindra ett krig med katastrofala konsekvenser.

Titel: GoldenEye
Regissör: Terence Young
År: 1962
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Agent 007 med rätt att döda

Pierce Brosnan, Halle Berry, Toby Stephens, Rosamund Pike, Rick Yune, Judi Dench, Michael Madsen, John Cleese, Will Yun Lee, Colin Salmon, Samantha Bond, Kenneth Tsang, Lawrence Makoare, Emilio Echevarría, Michail Gorevoj

Robert Wade, Neal Purvis

Action, Thriller, Äventyr

Storbritannien, USA

Recension Die Another Day

- Kiril sätter betyg 2 och skriver:
Ända sedan barnsben har jag älskat Bondfilmerna. Nu, fyrtio år efter premiären av den första Bondfilmen, kommer den tjugonde i installationen. Bara ett sådant jubileum väcker höga förväntningar. En stark medial exponering redan från filmens inspelning och en explosiv trailer, har spätt på dessa ytterligare. Precis som sig bör, har superagenten James Bond i uppdrag att hindra en galning som hotar...

Recension av Die Another Day - Läs hela!

Med i listor: James Bond
Diskussioner om Die Another Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Die Another Day (627 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18:00 13/10
en av de sämre Bond
Albion (Anmäl)   00:28 30/1
Ännu en omtitt av denna Bond-film. Inte en av de bättre men fortfarande fullt acceptabel räknat ur Bond-vinkel. Betyget landar på en stark 3;a denna gång, dvs 3+
horsy2 (Anmäl)   05:58 12/1
Det bästa är ändå den osynliga bilen!
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/11 2016
Suger!
fors1984 (Anmäl)   3/11 2015
Det börjar ju bra (ok, bortsett från det sämsta och mest o-Bondiga ledmotivet någonsin). Halvvägs in börjar dock kalkonfaktorn öka exponentiellt. Mot slutet är det nog få som inte tycker att Craig-eran var minst lika nödvändig som Dalton-eran. En "Moonraker" för det nya millenniet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Die Another Day