The Colour Out of Space

Originaltitel: Die Farbe
Regissör:Huan Vu
Utgivningsår:2010

Om The Colour Out of Space:

Arkham, 1975: Jonathan Davis pappa har försvunnit. Hans spår leder till Tyskland där pappan var stationerad efter andra världskriget. Jonathan ska se till att hitta honom och föra honom hem, men djupt inne i skogen upptäcker han en mörk hemlighet från det förflutna. Baserat på H.P. Lovecrafts novell "The Colour Out of Space".

Michael Kausch, Paul Dorsch, Jürgen Heimüller, Ingo Heise, Philipp Jacobs, Olaf Krätke, Marco Leibnitz

Huan Vu

Drama, Mysterium

The Colour Out of Shape, The Color Out of Space

Tyskland
Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om The Colour Out of Space  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Colour Out of Space (9 st)
NekkruEvul (Anmäl)   23/10 2017
Väldigt oväntat att se två bra filmatiseringar av denna dyka upp på så kort tid. Trots rådande Lovecraft-craze är denna novell ett ganska oväntat val delvis pga. det väldigt olösliga visuella problemet och delvis pga. mkt lågt tempo etc. Det jag gillade minst var hur man löste (fuskade sig förbi) detta problem då och då, men annars mycket bra. Hoppas Lokalvårdaren/Feed the light får en release snart så man får se vilka lösningar man hittade på där!
stgurgel (Anmäl)   24/5 2016
En väl illustrerad Lovecraftberättelse men ingen imponerande film
Kurosawafan (Anmäl)   1/11 2015
låga produktionsvärden men BRA Lovecraft känsla
Godzillasaurus (Anmäl)   13/5 2014
Tonen träffar stenhårt mitt i prick, väldigt Lovecraftiansk. Det som drar ner betyget är skådespeleriet (särskilt barnen!) och ljudet (inklusive musiken), som är väldigt ojämt och pendlar mellan riktigt bra och riktigt dåligt. En film som man vill tycka om, och det är inte svårt att göra, men man önskar också att den vore bättre genomförd. Bättre ljud hade fått upp den till en fyra.
Kuslix (Anmäl)   12/3 2014
Annorlunda och intressant tolkning av novellen med skickligt bildberättande, tyvärr drar ramberättelsen ned betyget.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Colour Out of Space