Die Gebrüder Skladanowsky

Originaltitel: Die Gebrüder Skladanowsky
Regissör:Wim Wenders
Utgivningsår:1995

Om Die Gebrüder Skladanowsky:

En hyllningsfilm till bröderna Skladanowsky som visade upp "magiska lampan"-shower långt innan den första filmen visades 1895.

Udo Kier, Nadine Büttner, Christoph Merg, Bodo Lang, Otto Kuhnle, Lucie Hürtgen-Skladanowsky, George Inci, Wim Wenders, Rüdiger Vogler

Wim Wenders

Drama, Dokumentär

A Trick Of The Light

Tyskland
Diskussioner om Die Gebrüder Skladanowsky  (0 diskussioner)
Kommentarer om Die Gebrüder Skladanowsky (6 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   11/12 2013
Riktigt snygg, intressant och underhållande liten dramadokumentär. Stumfilmsbitarna är givetvis den stora behållningen, och de är riktigt bra gjorda. En film som jag rekommenderar till alla med minsta lilla filmintresse.
hsimpson (Anmäl)   26/7 2013
Fin berättelse, och jag diggar faktiskt både dokumentärformatet i nutid och stumfilmsbitarna, även om de sistnämnda är klart mest underhållande. Stark trea.
Rune2000 (Anmäl)   31/1 2013
Jag blev helt tagen av de första 10 minuterna men tyvärr bytte filmen sedan sin format till en dramadokumentär och med det föll även mitt intresse. Udo Kier bjuder än en gång på en minnesvärd skådespelarprestation!
goeran (Anmäl)   4/11 2009
En trevlig och intressant dramadokumentär om filmpionjären Max Skladanowsky.
jep (Anmäl)   15/12 2007
Det borde göras fler stumfilmer i vår tid.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Die Gebrüder Skladanowsky