Die Hard - Hämningslöst

Originaltitel: Die Hard: With a Vengeance
Regissör:John McTiernan
Utgivningsår:1995

Om Die Hard - Hämningslöst:

John McClane är numera en alkoholist som blivit avstängd från sin tjänst inom polisstyrkan. Det hindrar dock inte den råbarkade snuten från att ta sig an en bombterrorist som planerar att råna Federal Reserve-banken i New York.
Se filmen på Netflix

Regissör: Tony Scott
År: 1991
Genre: Komedi, Action, Thriller, Mysterium
Den siste scouten

Jeremy Irons, Bruce Willis, Samuel L Jackson, Graham Greene (II), Colleen Camp, Robert Sedgwick, Anthony Peck, Larry Bryggman, Kevin Chamberlin, Sharon Washington, Stephen Pearlman, Michael Alexander Jackson

Jonathan Hensleigh

Action, Thriller

Die Hard 3

Recension Die Hard - Hämningslöst

- humlan80 sätter betyg 5 och skriver:
Die Hard trilogin handlar om en polis som heter John McClane (Bruce Willis). Han är en tuff polis som inte är rädd för tuffa tag. I denna och sista delen blir han återkallad i tjänst då en man efter ett bombattentat tar kontakt med polisen och frågar efter McClane. Detta blir början på en "katt och råtta"-lek som för McClane på en resa över hela stan i rasande fart. Om McClane inte hinner utföra vissa...

Recension av Die Hard - Hämningslöst - Läs hela!

Diskussioner om Die Hard - Hämningslöst  (0 diskussioner)
Kommentarer om Die Hard - Hämningslöst (470 st)
ekback (Anmäl)   19:29 21/1
Detta var länge min favorit i Die Hard serien, förmodligen för att filmen var relativt ny och innehöll häftiga bomber (intressant med vätskorna minns jag) när man började se actionfilmer som denna ;) Nu på senare år är bomberna och huvudskurken inte lika imponerande men samspelet mellan Willis och Jackson är fortfarande bra och filmen sjysst i övrigt. Och introt i filmen är fortfarande riktigt imponerande! :)
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Nja, men funkar!
wasteoftime (Anmäl)   26/4 2017
Klart sämre än både ettan och framförallt tvåan. Det känns ologiskt, varför är McClane tillbaks i New York? Han var ju där innan det "tog slut" med Holly. Hur mycket det här sprängämnet exploderar varierar otroligt mycket från scen till scen. Det mesta känns ologiskt och det är rätt platt. Kemin mellan Bruce Willis och Samuel L. Jackson är inte dålig, men den känns inte heller klockren. 0,8 på SH-skalan.
Lumus Maxima (Anmäl)   11/12 2016
En av mina absoluta favoriter inom action. Denna film visar att action-film kan vara bra. Bäst av alla die hard filmer. Cool badguy!☺️ Bra musik!
Stygga-Vargen (Anmäl)   7/8 2016
Mycket action och mycket humor! Förutsägbar är den ju men vilken actionfilm är inte det?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Die Hard - Hämningslöst