Die Hard 2

Originaltitel: Die Hard 2
Regissör:Renny Harlin
Utgivningsår:1990

Om Die Hard 2:

En snöig julaftonskväll i Washington har en grupp terrorister intagit en internationell flygplats, med tusentals turister som gisslan. Terroristerna är ett gäng avhoppade kommandosoldater under ledning av en vildsint, blodtörstig officer, som har kommit för att rädda en knarkkung undan rättvisan. De är förberedda på allt, med ett undantag: John McClane, en ledig polisman som drabbas av en känsla av deja vu.

Titel: Die Hard
Regissör: George Seaton
År: 1970
Genre: Drama, Thriller
Airport - flygplatsen

Bruce Willis, William Sadler, Art Evans, Fred Dalton Thompson, Dennis Franz, Bonnie Bedelia, William Atherton, John Amos, Franco Nero, Sheila McCarthy, Reginald VelJohnson, Tom Bower, Vondie Curtis-Hall, Robert Patrick, John Leguizamo

Steven E de Souza, Doug Richardson

Action, Thriller

Die Hard 2 - Die Harder

Recension Die Hard 2

- JoeZ sätter betyg 3 och skriver:
Odödlige McClane går igen. Die Hard 2 är en ren action rulle. Nu hamnar John McClane på flygplatsen vid juletid, många väntar på sina släktingar att komma med flyget, inklusive John McClane spelad av Bruce Willis, han väntar på sin fru. När flygplatsens torn tas över av ett gäng terrorister så tar John upp kampen med dem. Detta är ren action vid kallt väder. Skott flyger överallt och dom har...

Recension av Die Hard 2 - Läs hela!

Diskussioner om Die Hard 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Die Hard 2 (455 st)
ekback (Anmäl)   19:37 21/1
Skurken är inte tillräckligt intressant för att hålla uppe intresset... både första och tredje filmen är betydligt bättre. Hur som helst så är det ändå en helt ok actionfilm.
andmoreagain (Anmäl)   4/10 2018
Väldigt löjlig emellanåt och Willis one-liners kändes väldigt sökta/tråkiga. Käbblet mellan Willis och Dennis Franz blev snabbt en plåga. Upptäckte i efterhand att det fan i mig var Franco Nero som var generalen. Jaha, det var väl kul. Får en otroligt svag trea men jag vet inte riktigt varför den ska ha det.
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Inte min typ av actionfilm helt enkelt!
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Ganska bra actionklassiker
wasteoftime (Anmäl)   25/4 2017
Klart bättre än ettan, faktiskt. Jag gillar tempot bättre, actionen är ju rätt same/same. Även skurkarna är lite roligare, även om ingen är i närheten av att vara så bra som Rickman i ettan, givetvis. Tvåan är nära, om än en bit bort, men ja, 0,0 på SH-skalan blir det.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Die Hard 2