Betyg idag: 1 029 Besökare idag: 4 298

Originaltitel: Live Free or Die Hard
Regissör:Len Wiseman
Utgivningsår:2007

Om Die Hard 4.0:

John McClane är tillbaka och kämpar denna gång emot en internetbaserad terroristorganisation som systematiskt tar över den teknologiska infrastrukturen som stödjer ekonomin i USA och resten av världen. Ännu en gång är det upp till John McClane att sätta stopp för terroristernas plan, denna gång med hjälp av en ung hacker.

Titel: Die Hard - Hämningslöst
Regissör: Roger Nygard
År: 1996
Genre: Action
American Yakuza 2 - Back to back

Bruce Willis, Timothy Olyphant, Maggie Q, Justin Long, Cliff Curtis, Mary Elizabeth Winstead, Kevin Smith, Zeljko Ivanek, Cyril Raffaelli, Andrew Friedman, Joe Gerety, Tim Russ, Jonathan Sadowski, Christina Chang, Edoardo Costa, Chris Ellis, Sung Kang

Mark Bomback, David Marconi

Action, Thriller, Äventyr

Die Hard 4

USA, Storbritannien

Recension Die Hard 4.0

- lamotta sätter betyg 1 och skriver:
Välkommen tillbaka till machograbbarnas himmelrike, filmserien Die Hard. Huvudroll John McClane (Bruce Willis) skenar som en buffel rakt igenom tillvaron i sin fjärde film, Die Hard 4.0. Han har blivit gammal, har givit upp det mesta i tillvaron inklusive relationen till fru och dotter (Mary Elizabeth Winstead). Den finess han uppvisade i sin barbarism i de två första filmerna har han också kasserat....

Recension av Die Hard 4.0 - Läs hela!

Diskussioner om Die Hard 4.0  (0 diskussioner)
Kommentarer om Die Hard 4.0 (848 st)
TheHorrorfan (Anmäl)   23:09 16/8
Klyschigt pang-pang som inte borde imponera på någon.
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/11 2016
När det gäller uppföljarna till Die Hard så är detta den klart bästa.
Kurosawafan (Anmäl)   2/6 2016
så djävla cheesy kanske är svag 2a men om jag inte ens blir iintresserad n'r jag sitter på ett flygplan...
Litsne (Anmäl)   19/2 2016
Efter en början där det fanns någon typ av handling så urartar filmen totalt. Hade jag inte sett "I give it a year" innan så hade jag gett den en 1:a. Nu blir det en svag 2:a.
Dream (Anmäl)   25/12 2015
Börjar lite små charmigt, men blir snabbt blek! Vissa uppföljare funkar andra inte och Die Hard är en av dem som inte funkar. skulle stannat efter dem 3 första filmerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Die Hard 4.0
Se filmen